Multi Pic Programmer 5V2

:-D Fikk MultiPic Programmerer jobber i dag, en kondensator i seriell port makt booster bord var å ha sporet sprakk (uten forsterkningskrets ikke det fungerer og VPP = 9.8V ~ 10,2 V), nå PicPgm og winpic (DL4YHF) arbeider fin, vil legge detaljerte innstillinger senere etter mer testing:.-D

Jeg tror mitt problem er knyttet til spenningsnivå, ikke programvare, hadde jeg prøvd winpic800 også, er spenningsnivået Jeg får 10,9 v på pinne 3 med hensyn til pin 5 og under programmering ca 11.6V på pinne 1 og pin 9 av ZIF-kontakten, er du rett i at laptop ikke vil fungere (jeg målte bare 5,6 VDC på min Dell E5500) dermed klarte jeg en gammel desktop. Er det noen trening for å heve VPP i denne kretsen?? thannara123 kan du vennligst gi meg DB9 forbindelse pinout for denne kretsen. Jeg har loddet en DB9 hunn men fulgte DB9 hann pinout, Er det riktig?? og til slutt må du bekrefte verdien av D6 (Se vedlagte krets), i programmerer din, har jeg sett noen kretser på internett ved hjelp 8.2v zener. men jeg har brukt 6,2 V. Tusen takk for svar. : Smile:
så vidt jeg vet JDM stil programmerer er for høy spenning programmering .. Det vil ikke fungere i bærbare datamaskiner som er lavt serienummer spenning ..

Sjekket Multi Pic programmerer 5V2 ved Feng3 med diverse programvare og maskinvare innstillinger for de er i vedlagte bildefiler husk at jeg har brukt laptop i innebygde seriell port med seriell port makt booster for å heve serielle porter spenning. booster skjematisk og PCB er også vedlagt.

Sjekket Multi Pic programmerer 5V2 ved Feng3 med diverse programvare og maskinvare innstillinger for de er i vedlagte bildefiler husk at jeg har brukt laptop i innebygde seriell port med seriell port makt booster for å heve serielle porter spenning. booster skjematisk og PCB er også vedlagt.
wow! takk .. nice! [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 13:34 ---------- Forrige post var på 13:33 --- ------- [/size] [/color] det brukt to TTL omformere for å øke de RS232 spenninger .. takk for deling [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 13:35 ---------- Forrige post var på 13:34 - -------- [/size] [/color] Den bruker to TTL omformere for å øke de RS232 spenninger .. takk for deling

Off-topic, men jeg vil nå anbefale å kjøpe / bygge USB programmerere som det nyere PCer / laptoper (de fleste) nå har ikke seriell eller parallell porter. Jeg har 2 stasjonære og en laptop hjemme og bare en av dem har en parallell port, samt en seriell port og det er skrivebordet som ble kjøpt for 4 år siden. Så, tror jeg det er bedre å bruke en USB programmerere.

Off-topic, men jeg vil nå anbefale å kjøpe / bygge USB programmerere som det nyere PCer / laptoper (de fleste av dem) nå ikke har serienummer eller parallell porter. Jeg har 2 stasjonære og en laptop hjemme og bare en av dem har en parallell port, samt en seriell port og det er skrivebordet som ble kjøpt for 4 år siden. Så, tror jeg det er bedre å bruke en USB programmerere.
samme her min PC ikke har en seriell port, men den har en topp inni, så jeg koblet den midlertidig. men nå har jeg rett kontakten .. :) Jeg fant denne DIY USB PIC-programmerer. Noen av forummedlemmene prøvd dette. [Url = http://amoviezz.blogspot.com/p/celebrities-xxx.html] Amoviezz.BlogSpot.com: Elektronisk Stuff [/url]

Er det mulig å ta seriell port utløp fra bussene i datamaskinen ...

Jeg dont vite .. men jeg tror ikke mulig .. hvorfor vil du risikere den bærbare datamaskinen ved å gjøre det ... bare lage en DIY programmerer

Er det mulig å ta seriell port utløp fra bussene i datamaskinen ...
Det er mange ting som er mulig, på samme token mange er ikke tilrådelig eller praktisk. Dessverre forsøker det ville være en som er verken tilrådelig eller praktisk. Jeg ville kreve å gjennomføre en buss grensesnitt, mest sannsynlig PCI, sammen med en UART og RS-232 transceiver. Nå har du dekket det meste av maskinvaren fasen, vil du være nødt til å utvikle driverne til å bruke dine nye tilbehøret. Og selvfølgelig har jeg igjen noen av sandete detaljene ut. Gjør deg selv en tjeneste og pickup eller bygge en USB programmerer. BigDog

Du kan bruke en USB til seriell port konverter. Men jeg tror ikke du kan få høy spenning (12-14V) fra det. Noe som dette: [url = http://www.amazon.com/Belkin-SERIAL-PORT-ADAPTER-F5U409-CU/dp/B00009L7MI] Amazon.com: Belkin USB Serial Port Adapter (F5U409-CU): Elektronikk [ / url]
41Y11CVXH2L._SL500_AA300_.jpg
Bare få en PICKIT 2 (eller 3) ville (i min mening) være den beste tingen å gjøre. Det er ikke alle som dyrt, og jeg tviler du vil angre kjøpe den. Håper dette hjelper. Tahmid.

Jeg tror ikke en omformer kan gi en 13v utgang fra 5v USB-port .... Også JDM programmering programvare dont støtter de nyeste versjonene av usb som brukes i bærbare datamaskiner ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back