Negative lengden av loddetinn filet i IPC-7351?

M

mmitchell

Guest
Hei, I IPC-7351 er det tre lodd fileter definert: tå, hæl og side. [Attach = KONFIG] 65753 [/ATTACH] jeg naturligvis har en tendens til å tro at [COLOR = # FF0000] bredde [/color] av loddetinn filetene må være positiv, siden den fysiske kvantitet "lengde" er en skalar snarere enn en vektor. Jeg også finner i en illustrasjon i Kraig Mitzner er Complete PCB Design Bruk ORCAD Capture og PCB Editor , 86 side at alle loddetinn filet er trukket positive. Men, det jeg ser i IPC-7351 Tabell 3-2 til tabell 3-14 er at det er mange [COLOR = # FF0000] negative [/color] verdier for filet. For eksempel, alle hælen loddetinn filet for kondensatorer og motstander <0603 er negative, i tabell 3-9, kan side fileter være [COLOR = # FF0000] enten [/color] positive eller negative. Jeg er virkelig forundret på den negative verdier finnes her: hvordan kan loddetinn fileter, en konkret fysisk objekt som er dannet av kjølt loddetinn, være av negativ dimensjoner? Matt

Jeg tror det er egentlig ikke størrelsen på loddetinn fileten men forskjellen mellom puten og komponent benet dimensjon. Så en negativ verdi betyr puten er mindre enn den komponenten beinet, i hvert fall i en dimensjon. Keith

Protrusion Dette er beløp som Land Pattern strekker seg utover Terminal (terminalen blir kontaktflaten mellom komponenten bly og land mønster). Fremspring er kategorisert som Toe, Heel og Side. • Toe Fillet refererer til mengden av landet mellom slutten av en terminal og slutten av sitt land mønster. Den Toe er vanligvis bort fra kroppen av delen. • Heel Fillet refererer til mengden av landet mellom starten av en terminal og den andre enden av sitt land mønster. Den Heel er nær vanligvis til kroppen av en del av. • Side Fillet refererer til landet mellom terminalen og pad på de gjenværende to sider. Fra IPC-7351 ordliste, som Keith sier det er matte av å trekke fra hverandre.

Keith og Marce, tror jeg keith forklaring fornuftig. Dette er løst. Matt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back