Numerisk Kontroll Oscillators

N

news

Guest
GaduAir obniża od dziś ceny połączeń do Play - w ramach promocji, do odwołania, zrównuje je z ceną połączenia do "dużych" sieci.

Read more...

Jeg trenger hjelp om underoffiserer for SDR. Hva er forskjellen kroppsvekt NCO og andre digitale Oscillators Usman Hai Pakistan

En NCO (numerisk styrte Oscillator) er en digital Oscillator hvis frekvens kan kontrolleres (av en Number), analogously som frekvensen av en VCO kan styres av en spenning. Hilsen Z

Er det noe materiale tilgjengelig på nett. er det noen bok om dette emnet. Kan jeg implementere det på FPGA. Usman Hai Pakistan

Kan noen ha IEEEpaper linker bout NCO. Sin arkitektur og om å arbeide sin. Usman HAI

ganske enkelt, er det ikke? et bord for sinus / cosinus bølge en akkumulator for adresse en fase inngang for å samle det er alt.

Hei, 1) Du finner mye informasjon om dette i Xilinx eller Altera nettsteder 2) underoffiserer brukes til generering av variabel frekvens klokker. For f.eks. Hvis du sporer et signal, kan frekvensen endres på grunn av Doppler og NCO hjelper i å endre den lokale transportøren. 3) underoffiserer er konseptuelt svært enkel. Du akkumulere tall basert på ønsket frekvens og bære genereres er det ønskede signalet. Akkumulering er gjort på fudamental frekvens der signalet må være utledet. Håper dette hjelper, BRMadhukar

Hva er forskjellen kroppsvekt DDFS og NCO? Hvilken shud jeg ta første til å studere? Usman Hai

Hvilke Algoritme shud i vedta for sinusbølge generasjon? Jeg m for tiden jobber med CORDIC. Er det nyttig algo for det? Usman HAI

den cordic algoritmen er ikke nødvendig nå. fire år siden, jeg bruker rom komprimere algoritme for å realisere sinus oppslagstabellen. Nå, for FPGA RAM blokker blir mer og mer bits, jeg bare lagre 1 / 4 sinusbølge for en LUT. for eksempel, kan du realisere et slikt NCO bare koste en vær blokk ved bruk spartan 3-serien FPGA: 1) sinus og cosinus to-kanals utgang 2) hver av produksjonen er 8 bit bredde 3) fase adresse bredde er 12BIT, si det LUT har 4096 enheter, er hver enheter 8 bit bredde.

Noen har personlig designet NCO på Simulink. Takk på forhånd Usman HAI

Som jeg vet DDS, DDFS og NCO er alle like! for gjennomføring u trenger en akkumulator pluse en titt up table, men for høyere resulation og lavere minne krav noen metode for komprimering skal brukes som lineær interpolering eller høyere orden dem eller liker Taylorrekker osv. .. metoden for komprimering er rangert med kompresjon, lspur nivå generasjon og prosesseringskraft (mer eller mindre propertional til strømforbruk!). BEST!

NCO er digital teknikk for å beregne fase av repeitive hyppigheten i brøkdel av nødvendig hertz (det Technic å chage frekvens) og bruksfasen som index å plukke amplitude fra (sinus eller noen form) bølge bord, rask, men har nøyaktighet / table størrelse byttehandel. Men cordic algo. er teknikk for å beregne sinus (eller andre transcandency funksjon) som vil gi verdien av sinusbølge uten bord (sekvensiell fasen, ikke tilfeldig). ingen tabell, små, langsommere.

DDS (DDFS, NCO) LENKER: / http://www.ecdl.hut.fi/ ~ jvan / links.html

Kan noen fortelle meg at om NCO har samme ulempe av VCO? for eksempel, er NCO også følsom for fase støy, akkurat som VCO?

Jeg tror ikke de er de samme. Om master klokke av NCO har mye fase støy, da produksjonen av NCO har også. men styrespenningen lineariteten av NCO er mye bedre enn VCO.

NCO, DDS, DDFS alle er de samme begrepene. u kan enkelt generere og NCO bruke Xilinx verktøy og test i noen FPGA hardware, som de har NCO ip kjerner. det er bare et spørsmål om å legge inn parametrene avhengig ur oppløsning. annet, hvis u vil generere den thrg den Simulink og port den til FPGA, thatz også enkelt med det nye verktøyet "systemGenerator". der dette NCO er plasser som en FPGA blockset. bare dra og slipp denne blokken og modell det.

[Color = red] hvor er den beste web sitte for NCO? takk [/color]

Denne typen kontrolleren er den digitale teknikk for å beregne fase av repeitive frekvens i brøkdelen av nødvendig hertz og bruksfasen som index å plukke amplitude fra (sinus eller noen form) bølge bord, rask, men har nøyaktighet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back