Om Back-end design flow

C

cj9404

Guest
Hi Guys, vil jeg begynne å jobbe på Back-end design, forrige jeg frond-end design ingeniør. vet lite om back-end design. Så trenger gi dere meg noen kort introduksjon om back-end design flow, og verktøyene som brukes. Takket være mye

Back-end design innebærer oversettelse av Front-End produsert RTL desings inn i teknologi-avhengige kretser. Det starter med syntese av RTL design i gate-nivå kretser. På dette punktet kan optimaliseringer gjøres til oversatte kretser å møte desing begrensninger som timing, areal og makt. Når porten nivå kretser har blitt produsert, blir de plassert og rutes ved hjelp av celler fra spesifisert standard celle bibliotek, som samsvarer med den som brukes i syntese. P & R prosessen kan enten gjøres sammen eller separat, dvs.. Plassert av ett verktøy og rutes med en annen, for å gi en mer optimalisert celle-baserte design. Endelig er det design målrettet for Static Timing Analyse for å se etter eventuelle begrensning brudd og også krets-nivå simuleringer med Spice motorer. Verified kretsene er så fysisk verifisert for DRC og ERC før de teipet ut for fabrikasjon.

[Quote = giggs11] Back-End utforming innebærer oversettelse av Front-End produsert RTL desings inn i teknologi-avhengige kretser. Det starter med syntese av RTL design i gate-nivå kretser. På dette punktet kan optimaliseringer gjøres til oversatte kretser å møte desing begrensninger som .........[/quote] Er Synthesis inkludert i Back-end design, etter min mening, bør Back-end start med Netlist , Så syntese bør Front-end. Er det riktig? Hvilke verktøy er mest populært for layout? Jeg vet bare SE. noe annet?

Ja, inkluderer back_end design bare P & R. Syntesen er inkludert i front_end design. Det gir netlist ot back_end ingeniører.

Jeg tror, først må du lære hvordan du manuelt oppsett. Og forstår utforming regelen.

Jeg tror løpet av back-end prosess, er sdf back-anotation essensielt viktig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back