ORCAD error når du gjør netlist for hierarkiske skjematisk

B

Bavananth

Guest
Mens jeg gjorde en hierarkisk skjematisk bruker ORCAD Capture CIS 9.2. Men mens jeg prøvde å male netlist for "pcb layout" Det gir feilmeldinger som angitt nedenfor. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen hjelpe please? ************************************************** ****************************** Netlist Format: LAYOUT Design Navn: D: \\ BAVNB \\ ORCADDY10 \\ MAIN_HIERACHICAL.DSN FEIL [MNL0019 ] 'U1.4 "er knyttet til garn" N07942 "og" N07977 ". FEIL [MNL0019] 'U1.4 "er knyttet til garn" N07942 "og" N07977 ". FEIL [MNL0019] 'U1.4 "er knyttet til garn" N07942 "og" N07977 ". FEIL [MNL0019] 'U1.4 "er knyttet til garn" N07942 "og" N07977 ". FEIL [MNL0019] 'U1.1 "er knyttet til garn" N08776 "og" N09148 ". FEIL [MNL0019] 'U1.2 "er knyttet til garn" N01390 "og" N09148 ". FEIL [MNL0019] 'U1.7 "er knyttet til garn" N08119 "og" N09170 ". FEIL [MNL0019] 'U1.6 "er knyttet til garn" N08798 "og" N09170 ". FEIL [MNL0019] 'U1.9 "er knyttet til garn" N08149 "og" N09196 ". Fortsetter ...........

En kort mellom to garn ville gjøre dem til det samme nettet, ser jeg ikke noe problem der, men det skader ikke å sjekke. Visste du for noen grunn kopiere og lime inn noen komponenter i sub-blokker i stedet for å opprette forekomster dem? Hvis så du må oppdatere alle komponentene referanser. Gå til Vindu-menyen og velg din. Opj velg din. DSN. På verktøylinjen skal du se en svart U med et blått spørsmålstegn som U? verktøytipset sier kommentere, klikk på den. Vanligvis jeg forlater alt som det er bortsett fra handlingen, jeg bruker "Ubetinget referanse update". Klikk OK og det vil be deg endre og lagre design, sier ok og så prøve å skape netlist igjen.

En kort mellom to garn ville gjøre dem til det samme nettet, ser jeg ikke noe problem der, men det skader ikke å sjekke. Visste du for noen grunn kopiere og lime inn noen komponenter i sub-blokker i stedet for å opprette forekomster dem? Hvis så du må oppdatere alle komponentene referanser. Gå til Vindu-menyen og velg din. Opj velg din. DSN. På verktøylinjen skal du se en svart U med et blått spørsmålstegn som U? verktøytipset sier kommentere, klikk på den. Vanligvis jeg forlater alt som det er bortsett fra handlingen, jeg bruker "Ubetinget referanse update". Klikk OK og det vil be deg endre og lagre design, sier ok og så prøve å skape netlist igjen.
Tusen takk!

Problemet er at du har i de to sub designene samme U deler. Dermed f.eks. U1.1 er knyttet til to garn (netto i første og andre sub design) Du kan endre navnet på den delen for hver sub design i eiendom vinduet på den delen (om nødvendig). Gjør det automatisk som fremgår av Rookie er ofte den enkleste måten.

Kontroller også at du har riktig modus satt for prosjektet. Hvis du bruker et komplisert hierarkisk design bør du ha forekomst modus satt i stedet for eksempel modus. Du kan sette dette valget fra Verktøy> Kommenter skjema

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back