ORCAD fange til layout: begynnelsen trinn

L

linkaiyu

Guest
Hei! Jeg skriver min bacheloroppgave på bipolar nåværende generator. Jeg har gjort så langt alle theorical beregninger og simuleringer med PSpice. Nå er det på tide å opprette pcb. Jeg bruker ORCAD fangst og layout. Først av alt, kan du foreslå meg en fin tutorial fra det grunnleggende? :) Her er et bilde av skjematisk og layout: hva bør jeg legge i skjematisk for strømforsyning og signal kilde? noen suggetion vil bli verdsatt! Takk!

Du bør ordentlig legge enten en loddetinn pad for strøm / jord / output. Eller bruke kontaktene.

takk u for å svare! Jeg trenger kontakter for strøm / jord / output. Hva slags kontakter er vanligvis brukt? hva er deres navn på fanger?

det avhenger av søknaden din, effekt etc. Du kan bruke bare enkle pin-heades for startere. Jeg vet at disse tilgjengelige i layout. Husker ikke hvilket bibliotek ... skjønt. I skjematisk prøve å se i henhold til kontakter, der du kan finne noen passende Capture symboler eller du kan lage en selv.

Som alt er PTH og 0,1 "pitch, ville jeg se etter kontakter på samme banen, det er millioner, er disse type ganske bra som det er lett å lage din egen custome kabel opp og få en pen jobb. HOUSING, 2.54mm, 3WAY | Farnell United Kingdom [/url] Jeg ville også være svært fristet til å legge decoupling til OPAMP forsyninger, muligens en 0,1 ned (eller opp) til jord.

Hvilken versjon av ORCAD Capture din bruker? For utgivelse nyere at 10,5 du skal kunne finne ut ORCAD flyten tutorial i din installasjon. Denne skal guide deg trinn for trinn for å ta design fra Capture til layout.

takk u alle igjen! Jeg visste ikke om flyt, det er fantastisk! akkurat det jeg trengte .. vil legge igjen her, du er virkelig hjelpsomme:)

Hei! Jeg er her igjen:) dette er datablad av OPAMP og pin tallene ikke stemmer overens i ORCAD layout så snart jeg tilordne en plass til den (jeg er ikke bruker balacing pins) [attach = KONFIG] 59552 [/ATTACH] Hva skal jeg gjøre? Takk! :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back