over-sampling på mottakeren

B

BLWFSOJ

Guest
Hei, jeg møter noen problemer med å forstå dette konseptet. Jeg leste i noen papirer som over-sampling på mottakeren side øke signalet er prøvene korrelasjon. Hvordan kan dette skje vet jeg ikke. så vidt jeg vet, ikke øke antall prøver ikke påvirke korrelasjon. vennligst hjelp. hilsen

Oversampling betyr at du smake på en høyere rente enn signalet rate. Siden signalet endrer seg sakte WRT. samplingsfrekvensen, er nabolandet prøver korrelert. Men hvis du normalisere sammenhengen forsinkelse samplingsfrekvensen, så oversampling får du bare en større oppløsning på samme autokorrelasjon funksjon. Så i den forstand, ingenting endres.

Takk, var hensikten med spørsmålet mitt å sørge for følgende: I en svært lav SNR miljø den varierende av støy ikke tillater ikke-koherent deteksjon (energi detektor) for å gi gode resultater. Derfor prøver vi å identifisere signal fra støy av noen korrelasjon ordninger (fordi støyen er tilfeldig variabel Gaussian IID). I denne forstand kan vi si at over prøvetaking øker korrelasjonen mellom prøvetaking. særlig hvis vi bruker egenverdiene av korrelasjonsmatrise å fange denne økte korrelasjon. hilsen

Jeg følger ikke din resonnement. Det jeg tror du kan være å gjøre dette. Den ønskede signalet er bandet begrenset og deterministisk. Du har et støy signal med større båndbredde enn ønsket signal. Hvis du smake på satsen tilsvarer den ønskede signalet, vil det være aliasing for støy signal. Dette reduserer din i-band SNR. Hvis du øker din samplingsfrekvensen det er mindre aliasing. Etter at korrelasjonen fungerer som en low-pass filter, som reduserer din out-of-band støy. Du kan oppnå samme effekt av lav-pass filtrering før sampling. På den måten kan du unngå oversampling.

enn prøvetaking kan øke correlation.for flere detaljer sjekk ut følgende papir,, Spectrum-Sensing Algoritmer for Cognitive Radio basert på statistiske kovariansene Yonghong Zeng, Senior Member, IEEE, og Ying-Chang Liang, Senior Member, IEEE "får du ur svaret

Hei, takk for svar. Egentlig samme forfatter i ulike publikasjonen (maks egenverdi deteksjon) gjorde meg stille dette spørsmålet. Det er ikke klart hvorfor den smale band signalene har høy korrelasjon mellom sine prøver (dataene prøvene skal være uavhengige). Med mindre hvis kanalen anses som frekvens selektiv fading. (Vennligst fortelle meg om jeg mangler den type kanalen) På den annen side har jeg sjekket annen litteratur s (Wireless Technologies kretser, systemer og enheter, for Krzysztof Iniewski ) som sier: Side 148 "Legg merke til at over-sampling ville korrelere støy prøver, derfor kan deteksjon alltid være redusert til Nyquist sampling." Jeg vet at hvis vi øker antallet ante prøver påvisning ytelsen vil øke, men dette er en annen historie, er det ikke? Egentlig har jeg selv gjort simulering for forfatterens papir: "Maksimal Eigenverdiproblemet Detection: Theory and Application", men MED (som er basert på teorien om sammenhengen øke med oversampling) påvisning gir meg de samme resultatene som energi deteksjon. vennlig hilsen,

"Merk at over-sampling ville korrelere støy prøver, derfor kan deteksjon alltid være redusert til Nyquist sampling."
Den konklusjonen er riktig, men å si det sånn er merkelig og misvisende. Over-sampling endrer ikke noe om signalet egenskaper. Det _only_ endrer oppløsning. Oversampling er derfor meningsløst - det er ingen ny informasjon. (Riktignok kan det være en fordel for visse lav kompleksitet implementeringer.) Det kan også virke mot sin hensikt fordi det kan føre til dårlig condition.
Jeg vet at hvis vi øker antallet ante prøver påvisning ytelsen vil øke, men dette er en annen historie, er det ikke?
Absolutt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back