PAD (proto2_io) spørsmål om Nios II developement kit

W

wbo1999

Guest
Jeg har en NiosII development kit, CycloneII Ed. Jeg har slitt på disse Qs en stund ... Jeg håper noen kan hjelpe meg ut: | Q1: Jeg prøver å snakke med en teller og D / A via proto2_io port (J15, J16 og J17). men jeg kan ikke finne sin definisjon i både standard / fullt oppsett. Betyr det at jeg trenger å programmere denne porten og implementere på Nios? I så fall bør der jeg komme i gang. Q2: noen forslag på TTL til LVTTL chip valg? Jeg er ny i NoisII og dette settet. kan noen opplyst meg, så jeg kan få denne i gang. Thanks: idea:

Hei wbo1999. Noen svar på dine spørsmål i min dårlige engelsk: A1: Du kan koble til alt du trenger til proto-kontakter, så du trenger ikke definisjoner. For eksempel lage enkle 8-bit PIO med Avalon grensesnittet i SOPC Builder, setter det I / Os til kartlegges i Qu @ RTUS, genererer systemet og i pinnetildeling Editor tildele disse IO for vilkårlig pinnene på proto1 eller to. Du kan koble din egen IP-pins til proto kontakter også. Jeg har for eksempel PWM lyd generator, LCD-grensesnitt og SPI EEPROM på en proto_io og 14-bit 65MSPS ADC på en annen. Alle IP-er koblet til NIOS II gjennom Avalon buss. A2: Jeg tror, er LVX serier 5V tolerant, men du kan bruke 3.3V LVTTL chips direkte, fordi nesten alle 5V 74-serien chips har LVTTL ekvivalenter. Håper dette hjelper. Hilsen Pavel.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back