PCB design i Mils (tommer) eller MM er?

P

p!six

Guest
Hei Alle, lurte jeg på om dere gutter / jenter: lol: lage din boards i milimeters eller i inches eller kanskje en kombinasjon av begge verdener. Og hva er dine erfaringer og kanskje har du tips? / P! SIX

De fleste bruker mils siden for konvensjonelle DIP IC er dvs veien å gå. Men Ifyou bruker en nyere 2mm banen deler, og bruk mm

Å være en nasjonalist, og som felles tiltak standard i mitt land er basert på meter, jeg selvfølgelig konverterte hver tomme-baserte verdi til millimeter og brukte det i min CAD-verktøy, som var Cadstar på den tiden. Hvis jeg bare visste bedre på den tiden ... Det aktuelle verktøyet (samt flere andre, er jeg sikker på!), Konverterer internt verdiene oppgitt i millimeter til tommer-baserte verdier (mils), og siden dette uunngåelig gir avrundingsfeil jeg hatt en enorm jobb i å få alt til se ut som jeg ville. Mitt råd er at, selv om du tror og går i millimeter, for å bruke tommers-baserte verdier (mils) når du skal gjøre noe arbeid i en EDA-CAD-program, det være seg schematics eller oppsett (spesielt oppsett!). Også krets-board beslutningstakere mer sannsynlig enn ikke har sine øvelser i mils, ikke i millimeter. Så selv da, når du sender dem drill-filen for krets-styret, er de runder av drill størrelser mils, og som kan resultere i for liten klaring størrelser for pads og en rekke andre uforutsette feil. Pim

Jeg bruker alltid mils. Men jeg er i Nord-Amerika og mm aldri egentlig kom hit. Alle leverandører jeg takle for PCB arbeid bruk mils.

Her i mitt selskap (senter / sør-Europa) vi bruker alltid mils og dette er verdsatt (noen ganger tvunget) fra PCB konstruktører. Vi prøvde for noen spesielle programmer til bruk mm, men vi har alltid funnet problemer med selskapene som selger PCB. BTW Jeg kjenner alle selskapene i min arealbruk mils. Mandi

Den måleenheter må settes opp slik at de er de samme som kreves for produksjon av styret (photoplotter, drill utstyre. Ol)

Hei, De fleste bruker Mils - som er 1 / 1000 av en tomme. Du finner det veldig lett når du begynner å arbeide med mils. Grunnen til det er fordi de fleste PCB compnents bibliotek har det komponent i mils og også datablader er i mils som en mer convinient måte. Jeg foreslår at du selv om du må bruke den til å begynne å bruke mils og ikke mm - milimeters. Grunnen til at det er fordi det vil gi deg god hubits fra begynnelsen. Og også det avhenger Jeg tror at hvis du ønsker å være i denne bransjen i lang tid eller det er et kort prosjekt aldri mindre hvis det er for korte eller for lange du aldri kan vite når du trenger det så det er bedre for deg å bruke mils. Enjoy, Tibi

Hei, mil mer naturlig siden de fleste komponentene 'fotavtrykk er definert i mils.

1000 mils = 1 tomme. 25.41 milimeters (mm.) = 1 tomme. 39.354584 mils = 1 mm. draftly 40 mils = 1 mm.

Jeg har aldri brukt mils før begynte å gjøre PCB:) men er verdt å bruke dem, finner jeg dem mer behagelig å jobbe med, og nå jeg selv synes det er lettere. Men det er problemet når man snakker med folk som arbeider i mm, må konvertere alt i hodet, men likevel er god å bruke mils (med mindre fotavtrykk blir endret til mm): D

Jeg har brukt mils siden jeg begynte å layout pcb-tallet. Jeg kommer fra et metrisk land. Jeg brukte begge systemene, nå har jeg flyttet til USA, og jeg byttet til metriske og jeg hjelpe mine mekaniske gutta å gjøre det. Alle ting er gjort over hav nå, og de bruker metriske. Hvis du trenger å starte ditt eget bibliotek vil jeg foreslå at du gjøre det i metriske enheter. I et par år vil alt være metriske, selv i USA. Se på IPC, er evrything metriske i sine bøker. Jeg forstår at endringen i USA kommer til å bli veldig vanskelig. GOMETRIC

Det bør ikke uansett hva enhetene du bruker, CAD-systemer ta hensyn til konvertering og du bør kunne arbeide i begge, eller bytte fra den ene til den andre å legge inn bibliotek former. Fronten verktøy som brukes av styret fabs vil gjøre det samme. Phil 8)

All industri er migrere til mm Se: hxxp: / / www.pcbstandards.com

Valget av enhetene er også et slags utvalg hva nøyaktighet du trenger. valg av MM, STR, UM (mikrometer) og passende mengde desimaler vil gi deg enten en glatt fungerer eller hele tiden en masse avrundingsfeil som kan påvirke arbeidet ditt mye. for eksempel arbeider i Allegro med STR og 4 desimaler vil hele tiden du gjør en autovoid former gir deg fine resultater, er Allegro konvertere hver X / Y sted inn i en intern database verdi (uavhengig av MIL, MM, UM) som forårsaker svært ofte runde av feil ... Tobias

Kjære venner jeg har sett gjøre prosjektet for IBM, Applied Material, amerikansk Predator, HP, ... alle av selskapets bruk mils i sin design, men i Europa bruker mm, Japan bruker Micron og mm. alt avhenger av dine kunder, men når U bruker Unit, U trenger ta vare på toleransen med Unit U bruk. Beste hilsen Concat

min nasjonale standard Saya mm, men alle PCB produserer insisterer på mils hock

Avhenge av fotavtrykk pitch.If den picth bruk mm Jeg vil bruke mm eller jeg bruker mil.

Jeg bruker MM for plassering av kritiske elementer, for eksempel styre disposisjon, monteringshull etc for ikke å få feil verdier som den mekaniske tegninger er alle i mm nå. Jeg bruker også MM når du oppretter et fotavtrykk (med mindre spec er bare i thou). Så jeg bruker du når du plasserer og ruting. Som for bransjen å flytte over til MM, oh yeah, som jeg tror at når det faktisk skjer. Bare fordi industrien Kjønnssykdommer vil at vi skal ikke bety at vi vil. Lenge leve INCH! : D

Jeg bruker mil, tror jeg bruke hvilken enhet er ingen impadent!

mils er så standart på grunn av alle komponenter størrelser og pins er relatert mils.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back