PCB design i Mils (tommer) eller MM er?

om jeg er en kinesisk ingeniør, jeg bruker mils, fordi jeg føler mil Enheten er enkel og praktisk. hilsen [quote = Ash488] For design · mm · & for produksjon ¨ mils ¨. Hilsen. [/Quote]

Jeg byttet til mm et par år siden, da over 50% av komponenter på brettet der Metric. På min nyere boards 99% er metrisk så dens en no brainer.

i detaljer, må vi bruke mils, for eksempel for sporing bredder vi kan bruke 7 mils, er det enkelt enn kaller "0,1778 mm", men i komponenten redigering (decal editor) kan vi definere høyden og bredden på komponenten ved millimeter ( ie. 3cm x 4 cm er lett enn "1181 mils x 1 574 mils)

For komponenter bruker jeg uansett er mest fornuftig for den type komponent jeg jobber på. Jeg bruker mils for alt annet (Hard vane å bryte)

Alt ned til Gerber filer, som er amerikanske. PCB design er gjort i mils. Min spor 8 du er enklere å forstå, enn 0.something mm. Det er også lettere å layout på en 100 du rutenett enn det er på en 1mm rutenett. Board dimensjoner i mm, design filer i mils!

Avgjørelsen om å velge om mils eller mm er vilkårlig, det er opp til deg. Som for meg, bruker jeg mils fordi de fleste Ic er jeg bruker er spesifisert i mils.

Jeg bruker mil i alle mine motiver, fordi Gerber og NC drill fil bruker mil / tomme.

Det anbefales alltid å jobbe på enheter som STR i PCB bord med 0 desimaler. Ved å jobbe i MM? hvis Physical Symbol (Foot-Print) datablad er å gi i mm bare og dn't overstige 2 desimaler

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back