PD20015E _Imedance_matching tema på 2GHz

A

adnan012

Guest
Hei, På side 6 i databladet Zin og ZDL er nevnt med piler. AT 2 G Hz Zin er 0,45 + J0.99 ZDL er 0.99 - J0.90 Jeg er forvirret når jeg sammenligner disse verdiene til innhentet fra ADS simulering. Hva er meningen med Zin og ZDL manglende matching til 50 OHM. Bør jeg matche Zin eller konjugerte av Zin til 50 0hm? Bør jeg matche ZDl eller konjugerte av ZDL til 50 0hm?

Conj {Zin} bør matches til 50 Ohm .. Men ZDL er Load impedans som også conj {ZOUT}. Men hvis denne komponenten vil bli brukt som en kraftig enhet, vil dette ikke nok gyldig anymore.In dette tilfellet Optimum Load Impedans bør finnes for spesifikke program og frekvens.

Mange takk. På den første siden lese linjene som er høyt tent. Hva betyr det. Kan jeg bruke enheten ved 1800MHz. Er det en 1 GHz enhet eller 2GHz enheten? Jeg har testet det opp til 1100MHZ, men etter det viser det får nå hele tatt.

Mange takk. På den første siden lese linjene som er høyt tent. Hva betyr det. Kan jeg bruke enheten ved 1800MHz. Er det en 1 GHz enhet eller 2GHz enheten? Jeg har testet det opp til 1100MHZ, men etter det viser det får nå hele tatt.
Det er discrepency mellom setninger, men andre setning er ikke consistent.If du ser på spesifikasjonene, vil du se at transistor operere opp til 2GHz. Jeg tror det kan brukes opp til 2 GHz med 13.6VDC matespenning gi 15W Output Power@2GHz.But den medfølgende dataene er svært dårlig til å utforme en slik forsterker. Du vil trenge mer og mer data og modell ... Fordi frekvensen er ganske høy ..

Jeg har annonser modell for enheten. Jeg fulgte følgende utforming prosedyre. 1) Fremført Small signal s-parametre simulering pluss DC analyse. 2) ADS Load PULL test. 3) Plukket passende Load impedans pluss innspill og forvandlet / tilpasset det til 50 ohm. 4) Brukt ADS Momentum analyse til design overføring linje matchende nettverk med bias nettverk. Min pcb er tosidig FR4 1.6mm med 1 oz kobber. Alle spor og micro stripe linjer har "lodding maske" på det. Min testprosedyre er at første settet skikkelig VDD og Idq og koble forsterkeren med VNA (i Forward Transmission test modus) med en 20 db 10 watt attenuator i serie med forsterker-utgang (VNA MOTTAKER PORT). Jeg get-20dB (0 db med ut attenuator) gevinst i ønsket frekvensområdet (1800-1830MHz). Når Idq økes ved å øke Vgs i get-17dbm til 15dbm (3 til 5 db gain uten attenuator) men enheten blir for varm. Noen ganger, mens tuning inn-og ut putte matchende nettverk med SMD trimer (inkludert i matchende nettverk design), viser forsterkeren 15 db gain KUN på en svært spesiell frekvens. Noen ganger forsterker begynner å svinge på ulike frekvenser under tuning. Før dette har blitt utformet 900MHz, 10-15 watt forsterker med samme LDMOS ved å følge samme prosedyre

Hva er metoden for montering ldmos leder (BLL1214-250R) (eller andre enheter) til mikro-stripe typen matching nettverk. Skal jeg inkludere kobber fotavtrykket for ldmos input / output pin, i annonsene simulering som vist i filen.

Skal jeg inkludere kobber fotavtrykket for ldmos input / output pin
Det er svært viktig å ha riktig linjebredde på transistor side, dvs. inkludere trinnet i linjebredde mellom matching krets og transistoren terminal bredde.

Takk for svar. Kan du forklare i detalj med grafiske eksempel.

For montering, les dette .. Lodding maske som er like under av transistoren vil hindre riktig varmespredning. I stedet bør du åpne kobber som vist på AN og sette litt vias til grunnplan.

Det betyr at transistoren leder vil sitte helt på høyre mest patch. Annonsene simulering forskjellig når jeg inkluderer dette området.

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Innlegg lagt ved 18:30 ---------- Forrige post var kl 18:01 ----------</span></span>
Anta at transistor innspill bly er loddet til en mikro stripe linje av samme størrelse. nå hva som vil være inngangsimpedansen av transistoren. Jeg tror det vil ikke forbli samme.

det betyr at transistoren leder vil sitte helt på høyre mest patch. Annonsene simulering forskjellig når jeg inkluderer dette området.
Ja og ja. Det må være annerledes, fordi det skritt i bredden gjør en stor forskjell. Hvis du ikke tar med at metall segmentet, vil Momentum porten være svært bredt, over hele bredden av den kapasitive patch. Det ville være galt. Porten Bredden bør være den samme som den komponenten terminal bredde. Med porten festet til den lille metall patch, tvinger du den aktuelle å avslutte på riktig sted med riktig terminal bredde. Mine klienter som design effektforsterker layout med Sonnet EM sett porten bredden av transistoren komponenten i Sonnet. I Momentum, er arbeidet rundt å ha et metall med riktig bredde og koble til port der.

Takk for svar. Hvordan kan jeg representere en kondensator i momentum. Hvor bør jeg kobler port3 i momentum. "I Momentum, er arbeidet rundt å ha et metall med riktig bredde og koble til port der."

Jeg vet ikke om din SMD kondensatoren. Dette var ikke nødvendig i mine motiver. Er du sikker på at du ønsker en komponent, og ikke inkludere denne kapasitans i layout (større patch)? Men forutsatt at SMD kondensator er riktig, vil jeg legge til et lite rektangel som representerer kondensator pad bredde og plassere port der. Tilkobling må gjøres inne i ADS kretsen similator, fordi du ikke kan plassere komponenter direkte i Momentum. Ta ADS data blokk til skjematisk og koble til cpacitor der.

Jeg er ikke sikker på hva spørsmålet er? Er du fortsatt usikker på denne porten?
93_1324023550.png
Ser bra ut for meg. Bare sørg for at porten referanseplanet er den samme som i transistor data. My gjett er at dataene er målt til pakken (unntatt leder), slik at bly / pad lengde bør faktisk være en del av EM-modellen. ~ ~ The PDF som du koblet har feil URL.

"Jeg vil legge til en liten rektangel som representerer kondensator pad bredde og plassere port der" hvilken verdi du vil tildele kondensator port?

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---- ------ Innlegg lagt ved 09:29 ---------- Forrige post var på 09:24 ----------</span></span>
Jeg ønsker å vet at fart er det to alternativer for å koble transistor inngang port. en på kanten av patch (rød farge) andre på det punktet mellom transistor montering patch og resten av matchende nettverket (orange coclor) [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1 ]-------- - Post lagt ved 09:32 ---------- Forrige post var på 09:29 ----------[/ størrelse]

hvilken verdi du vil tildele kondensator port
Det spiller ingen rolle, fordi den korrekte kondensator verdien må være koblet til i ADS skjematisk?. Bruk standard port impedans 50 ohm i Momentum, og deretter koble den riktige kondensator verdien i ADS skjematisk.
Jeg ønsker å vite at i fart er det to alternativer for å koble transistor inngang port. en på kanten av patch (rød farge) andre på det punktet mellom transistor montering patch og resten av matchende nettverket (orange coclor)
RED, dvs. kanten port på polygon som representerer pads / leder. [ COLOR = "Silver"] [SIZE = 1 ]---------- Innlegg lagt ved 10:06 ---------- Forrige post var på 09:46 ------ ----[/SIZE] [/color] Jeg ser på transistor data arket igjen og se at "leder" er svært kort. Lengden på polygon som representerer fører må være kort da, selvfølgelig.
29_1324026343.png

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back