Phototransistor optocoupler spørsmål

F

Freddybaby

Guest
Ikke så kjent med disse enhetene. De gir tilgang til det interne transistor base og noen datablad nevner justerer på / av hastighet med denne pinnen, men ikke mye søknad informasjon. Jeg trenger denne tingen å stenge i ca 10US, men det er svært treg (millisekunder) - spec sier 5US på / av ... Jeg fikk prøve Bob Pease 'forslag med en 2n3904 base knyttet til emitter av opto men jeg kan bare ikke gjøre det arbeidet med denne enheten ... Jeg kan være opp mot en vegg i at jeg kjører innspill fra en full bølge likeretter (linje drevet) og om 0.1uF å filtrere slik at forfallet av hetten kan bremse meg ned. Mitt neste forsøk med være en komparator satt til turen kanskje noen millivolt under Vcc å fange den første skråningen og forhåpentligvis utløse på det .. Hjelp med opto-tallet ville bli verdsatt
 
Generelt opto isolatorer med diode utganger er mye raskere enn de med BJT utganger.
 
Ja, men han har en systematisk problem / feil, enn hes hastighet er ca med 1000 (!) Worser som dataarket forutsi ... K.
 
Beklager, bør postet en schem, men har vært å endre det rundt mange ganger .. Dette er det grunnleggende konseptet og hva jeg har nå .. Det er fortsatt for tregt ...
 
Hei, Hvor mye er din inngangsstrøm, og hva C2, en 100nF II til 10MOhm? K.
 
Jeg prøvde med og uten C2, ikke økte off tid. Jeg økte C2 og det bremset det ned så jeg skjønte la den ut før jeg trenger det. Inngangsstrømmen er ca 7-10mA Jeg erstatte Schmitt med en LM319 og vil sette terskelen til litt under maks Vin og nok tilbakemeldinger at jeg kan redusere filterlokket over broen (eller jeg får en 8.3mS squarewave) . Ser noen problemer med denne tilnærmingen? Igjen, jeg trenger rask HI når spenningen er til stede og en rask lavt når det er fjernet. Dette er føling spenning over en solenoid spole levert av en nullgjennomgangen halvlederrelé.
 
Jeg spurte deg over Inngangsstrøm, hvor mye er det, er LED resistores / impedanser i dataområdet ark? Den ca. 5usec TSW er spesifisert med inn / ut strømninger av 1mA! Sjekk for fig. 8 pls ... For 117VAC sine foreslåtte 180K + 22nF/200V kombinasjon eller ohmsk 285KOhm i en del av LED! Jeg har hadde lest et sted at (bildet) transistorer kan være speeder bryteren hvis BE har en Schottky (Cathode på B) på (dette er en visste effekt) .. Din koblingstid må være uavhengig av Schmitt trigger som last!, Men mer avhengig av input part_why trenger dere 100nF på broen? Jeg forstår ikke hvorfor du har det, hvis du er fri for disse "filter" din opto koppler Wil, eller kan, følger innspill halvdel bihulene og det er hva du need_I tror? Hvis du trenger mindre / kortere utgangspulser som halfwave (8.3ms) du må differenciat det befor koblet til Schmitt (Høypass RC filter) ... K. Beklager at jeg overflyed inngangsstrømmen på 7-10 mA ... Jeg vet ikke hvordan disse komponent swithching gang endringer med høyere Input current_but tror jeg, at faktor på ca. 1000 er ikke fra det, men flere fra inngangen filtrering 100nF. Jeg tror du må bekrefte it_is det (mer som 1mA Led strøm) relevant av disse copplers koblingstider eller ikke?
 
Jeg prøvde Inngangsstrøm fra ca 1-10 der små endringer i hastighet. Jeg er enig, den "forsinkelsen" er fra filterlokket men jeg trengte dette for å holde opto fra å bytte på nåværende null. Prøver å minimere antall komponenter
 
Jeg tror for null strøm veksling er bedre en annen typer å velge, kanskje eldre MOCxxxx, husker jeg i noen parallell emnet er temaet her. Tittelen var noe lignende som hvordan bytter jeg min Triac ... Er det noe for deg? K. [size = 2] [color = 999999 #] Lagt etter 19 minutter: [/color] [/size] Moment pls, du fortalte ennå forsinkelse, har du en treg bryter tid eller noen bryter tid, men med forsinkelse etter at linje puls? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 6 minutter: [/color] [/size] Hvis du bruker en parallell last motstand på bidge_you vil speeder redusere kostnader volumen i 100nF din. Men det må være en pwoer motstand ...
 
La meg forklare det faktiske programmet, kanskje jeg skal om dette på feil måte .. Dette er for en relékontakt reise timing tester. Jeg trenger en ren logikk høy (eller lav) chat vekselspenning tilføres reléspolen. Deretter en ny sensor går høyt / lavt når kontaktene nære. Jeg også teste tid til å åpne kontakter når spolen er deaktivert. Dette er hvor jeg trenger en høy / lav det øyeblikket vekselspenning fjernes fra spolen. Min timing oppløsning er i mikrosekund området slik at disse 5-10 millisekund usikkerheter ikke kommer til å fungere. Forresten, takk så mye karesz for stor hjelp ..
 
Hei Freddybaby, Fortell meg pls, er din stafett en "ekte" AC type eller DC, og er det altså en 5V/24V / ... relé eller høyere spenning? K.
 
Stafetten coil er 115 VAC, 60 Hz, må kanskje 240V drift også .. Jeg skulle ønske det var DC, ville det være enkelt ..
 
OK, jeg tror løsningen er hvis du vil søke etter "Zero gjennom å gå" switch-optocopplers ... Jeg mener, SYNCHRON med linjen puls vil det være (noen forsinket) "aktivert" ... Er de arbeidende kontakter på vekselspenninger til sens også? K.
 
Jeg vil sjekke inn i denne type opto. Jeg tror fremdeles det vil "chatter" noensinne 8.3mS mindre det låsene men selvfølgelig er jeg ikke kjent med denne enheten. Ingen kontaktene vil ha en 10V DC bias og kjøre inn i en Schmitt trigger, deretter til en digital opptellingstidtaker.
 
Du sjekke for prellings også? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 timer 47 minutter: [/color] [/size] Hei Freddybaby, Sjekk pls disse dataark .. K.
 
Hei, jeg fant en ny Toshiba Gate Driver for IGBT & MOSFETs, i en magazin som salamander komponent, men jeg fikk ikke dataark ..... TLP358x har + / - 6A Output strøm, opp tu 125 Cels, med 2mA innspill :), swiching ganger max.0.5 usec! K.
 
Hallo, Hvis det actuell, jeg ser i dag en articel av nye komponenter: CPC1966, 3Aac, 600Vp_Dual optisk isolerte strøm silisiumlikerettere ( www.clare.com ...) Clare, Inc., et heleid datterselskap av IXYS Corporation, har introdusert CPC1966, 3Arms AC Power Relay som er en AC solid state bryter utnytte dual optisk isolerte kraft silisiumlikerettere som en integrert alternativ til diskret optocoupler og Triac kretser. Enheten har en blokkering spenning evne på 600 Vp. I tillegg sikrer null-cross kretser AC last bytter samtidig minimere generering av transienter. K.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top