Pls forklare bruken av Infinite Mens / For sløyfe i Firmware

• Thread starter senthilnathan.rajesh
  • Start date
S

senthilnathan.rajesh

Guest
Kan du vennligst forklare betydningen av uendelig mens sløyfe i den viktigste funksjonen av alle Firmware. (Eksempel: Firmware for Blinkende lysdioder bruke 8051) Er løkken som kreves for å kontinuerlig kjøre Firmware eller kan være er det for handling av en Scheduler ...?

Uten en uendelig løkke programmet vil kjøre amok som prosessoren utfører ikke-programmert minne.

Jeg har besvart dette spørsmålet i en annen tråd, men her går: Når du kommer til slutten av koden din behandling, vil Instruksjon pekeren holde inkrementering og utføre kode. Anta at jeg brukte 45k av 64k i brikken. Da jeg traff slutten av koden min, fortsetter jeg inn i 45k - 64k rekkevidde. Jeg ønsker ikke dette, fordi informasjonen over 45k er uforutsigbar. Jeg ønsker å beholde eiendommene kjent, så sitter jeg programmet i en uendelig løkke på slutten av programmet. Du kan også bare ha programmet loop, men poenget er at du trenger å holde egenskapene til programmet kjent, slik at det ikke gjør noe uforutsigbar.

Og det er en annen grunn. De fleste av micocontrollers krever litt intialization fasen etter reset. Vanligvis tar denne initialisering litt tid (selv hundrevis av millisekunder) og er ønskelig skal utføres bare én gang. Hvis uendelig løkke ikke ville eksistere, da programmet telleren går over 64K rekkevidde den returnerer til adresse 0 og re-utføre initialisering. Det ville være som en reset genereres hver gang programmet telleren går over programminne rekkevidde.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back