Problem med å få tilgang TCB8000C Color LCD via UART

M

mahmoud_eltahwy

Guest
Kjære alle, jeg jobber i et prosjekt med TCB8000C LCD controller .. Jeg kobler LCD-skjermen til MCU via seriell port. Jeg fulgte klargjøringssekvensen i søknaden notater og jeg prøvde å tegne en linje på det, men til nå LCD ikke viser noen ting. Jeg prøvde å lese registre over LCD-skjermen for å sjekke om det fungerer eller ikke, og jeg lykkes å lese tilbakestille verdien av registrene riktig .. Jeg vet ikke hvorfor det ikke vises noen ting på skjermen. Forbindelsene mellom LCD og MCU er: TxD, RxD, VCC, Ground Så vennligst om noen kunne hjelpe meg. Verdsett din hjelp Thanks Regards Mahmoud

Kjære Mahmoud, gjøre først du teste den med parallelt grensesnitt eller ikke (problemet kan være på kontrolleren styret eller Lcd specialy hvis du kjøpte den fra RAM butikk)? andre innlegget ditt grensesnitt detaljer med initialisering kode.

Hei ahmed Takk for interessen. Jeg har allerede lykkes å gjøre LCD arbeide via UART, var hovedproblemet at sekvensen av initialisering av serienummeret avviker fra parallelle. I seriell, før du starter koden til klargjøringssekvensen funnet i app notat, bør du først init status register over LCD controller ved å sende følgende kommando: 0xFF 0x00 0x00 0xFE, fant jeg dette i databladet (kinesisk), også er det noen enkle endringer i resten av sjåføren kode for å gjøre det aktuelt med UART grensesnitt som å tegne fonter, bilder .. og så videre. Takket Regards, Mahmoud

[Quote = mahmoud_eltahwy] Hei ahmed Takk for interessen. Jeg har allerede lykkes å gjøre LCD arbeide via UART, var hovedproblemet at sekvensen av initialisering av serienummeret avviker fra parallelle. I seriell, før du starter koden til klargjøringssekvensen funnet i app notat, bør du først init status register over LCD controller ved å sende følgende kommando: 0xFF 0x00 0x00 0xFE, fant jeg dette i databladet (kinesisk), også er det noen enkle endringer i resten av sjåføren kode for å gjøre det aktuelt med UART grensesnitt som å tegne fonter, bilder .. og så videre. Takket Regards, Mahmoud [/quote] Du er velkommen Really problemet med denne LCD er den støtte og datablad (Topway gir ikke gode data sheet for gratis) men jeg allerede kunne ha noe av det i engelsk språk med fra en leverandør hvis du ønsker jeg kan sende det til deg den inneholde godt eksempel parallelt grensesnitt, men seriell ikke: (så hvis prosjektarbeid vellykket med serielt grensesnitt kan du plz legge den Regards,

Kjære alle, Please noen kan sende en enkel kode for å drive TCB8000 ved prallel og USART. E-mail: sherifsamir40@hotmail.com Jeg forsøkte å kjøre det, men det dataarket hvis veldig dårlig. Takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back