Prosess: Metal hole Feil

S

sandeep_torgal

Guest
Hei, Hvordan er metall hull området en bekymring fra prosess synspunkt? De vanligvis kontrollere at metallet hullet området bør være større enn visse "x" um2. Vennligst ikke svar å si at det skyldes den ensartede metall å være til stede. Vanligvis i slutten er det en dummy metall fyll og dette er ikke svaret på problemet mitt. Gi meg beskjed hvis noen er uenige eller har et svar på spørsmålet mitt. Hilsen, Sandeep

hvis du refererer til metall slit, det er en måte å forebygge electromigration. løpet av termisk ekspansjon, bredt metaller har en tendens til å bryte hvis de ikke er utstyrt med metall spaltene.

[Quote = protonixs] hvis du refererer til metall slit, det er en måte å forebygge electromigration. løpet av termisk ekspansjon, bredt metaller har en tendens til å bryte hvis de ikke er utstyrt med metall åpninger. [/quote] Kan du utdype mer om dette. Skjønte ikke om hva du ønsker å formidle.

Hei Sandeep, I genreal gjorde vi hull (slot / slit) for bredere metaller for å unngå å bryte opp av metall på grunn av termisk ekspansjon under fabrikasjon (samme som jernbaneskinner). Bredden og lengden på hullet / slot vil avgjøre ved FAB prosessen, hvis hullet bredde og lengde er mindre enn anbefalte verdier så det er ingen bruke hvis u lage et hull også ...... Hilsen Penchal

Sandeep, Først av alt ønsker jeg å vite at du spør om Metal minimum slot område feil eller Metal innelukket område feil. La oss diskutere dem begge. Metal mimum slot område: Før dette må vi diskutere hvorfor vi trenger slots? Som andre fortalte, mens den termiske utvidelsen av metall, hvis vi ikke bruker sloting for større metaller, kan det oppstå brudd. Derfor trenger vi slots. Og hvorfor vil de slik at alle sider noen spesielle spor område betyr, kan de bli beregnet utvidelsen av metall og hvis du ikke setter så mye spor, kan du ikke være tilfredsstillende behov. Noen ganger bruker vi også sporene for rensing tetthet feil også. D Minimum Metal lukket område: Det er generelt slik avstand. Hvis vi setter mindre enn den minste, kan hullet ikke forekomme. Det kan være dekket med metall. Korriger meg hvis jeg tar feil. Takk.

Takk fyrene. Jeg forstår om metallet slot kravet. Men helt klart ikke forstår det minste hullet arealbehov. Er fortsatt ikke klart hvorfor hullet bør være spesielt på dette området. La meg utdype hva jeg kom over. Blokken jeg jobber med har ikke flagget noen feil tidligere for den vedlagte Metal jpg. Blokken var blitt satt på silisium. Det betyr at det er processible. Hvis det var noe metall inni hullet, var metallet hullet DRC feilen ikke kontrollert. Men nå DRC er oppdatert slik flagg feil. Jeg forstår ikke hvordan vil denne effekten fra reliabilty synspunkt og hvorfor ble regelen endret. Regards, Sandeep
6_1204742857.jpg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back