N
nicklinn
Guest
Hei folkens, jeg er ingen jomfru til replairs men jeg fant et problem som er litt over meg og jeg om jeg ville spørre rundt for hjelp på dette problemet. Jeg har en Tek 7934 omfang med en dårlig strømforsyning. Jeg har spore problemet ned til komponenten som forårsaker problemet, som er en strøm transformator som synes å være å ha en sekundærutviklingen shorting til den primære. Her er avtalen. Ingen bærer virkelig de delene som jeg trenger på denne 20 år gamle omfang. Siden ferrittkjernen synes å være i god form jeg trodde det beste løpet av handlingen ville være å re-bygge transformatoren. Dette er noe jeg aldri har gjort før, og siden mens tek tilbyr stor schematics info jeg kan ikke finne noe info på svingete av transformatoren (som er en del nummer er 120-1183-00 hvis noen er interessert) andre deretter input og output spenninger, Jeg tror jeg blir nødt til å reversere den. Har noen noen råd eller tips til reverse engineering og gjenvinning transformatorer som kan hjelpe meg? Takk en ton, Nick