Rf tranmitter og mottaker til mesure fase skift

T

theone_in_themoon

Guest
Jeg trenger å gjennomføre en speedgun med mikrokontroller ..... jeg trenger å vite abt hva slags sender og mottaker kan jeg bruke til å måle fase skift b / w den originale og reflektert signal. slik at jeg kan måle hastigheten av objektet fra at faseforskyvningen (doppler effekt) plz foreslå navnet på noen lett tilgjengelig ... og passer for prosjektet mitt ..... sendere og mottakere. Takk
 
Transmiter banen - oscillator-forsterker-Antena. Mottaker banen Antena-LNA - mikser. LO av blandebatteri er overføre oscillator. IF otput fra mikseren er proporsjonal med Dopler skift. Det er prinsippet om enkleste CW-Dopler fart meter du kan få. Tingen å vurdere lekker av transmiter til mottaker inngang - dette bør være svært store med mindre du vil alltid få fart på 0 (Tx signal vil være sterk på begge innganger av en mikser). FLYHIGH
 
Hva du ønsker å gjøre er en Doppler Radar som er utgangspunktet en homodye (direkte konvertering) mottaker. Du overfører et bæresignal og motta det reflekterte signalet. Ved bruk av en enkelt antenne du en retningskopler mellom effektforsterkeren (sender) og antennen. Den reflekterte bærebølgesignal som kommer tilbake dopplerskiftede går gjennom kopleren stedet tilbake til effektforsterker. At signalet kan bli blandet med sendersignalet. Dette betyr at det dobbelte av Doppler-forskyvning frekvens vil være tilstede ved utgangen av blanderen. Men husk at den parasittiske lekkasje av sendersignalet til mikseren ikke er neglectible. Dette skaper en DC offset.
 
Takk så mye for din hjelper ..... men jeg ville være enda mer takknemlig om du kunne fortelle meg nøyaktig hva ganske maskinvare .... med sin IC navn ... eller spesifikasjoner skal jeg bruke ... im ikke at god på disse tingene ;)
 
Hei theone_in_themoon Jeg antar at å bygge egne mikrobølgeovn design ikke ville være noe ... Er det ikke? Så jeg anbefaler å bruke en såkalt "gunn-source". Dette inkluderer en GUNN-diode i et hulrom for å skape en radar-frekvens på 10GHz eller 24GHz. Signalet er koblet til en bølgeleder. Du kan feste en horn antenne til denne waveguide, slik at signalet blir sendt i freeair. Antennen bestemmer også dekket området (registreringsområdet). Den reflekterte signal mottas fra samme gunn-kilde og demodulert i en Schottky-diode. Hva du får på produksjonen er IF-signalet (doppler-signalet) i området fra noen Hz til kHz (avhengig objektets hastighet). Se på denne siden for et eksempel på slike Gunn-kilder: http://www.advancedreceiver.com/page31.html Jeg er sikker på at du vil finne billigere seg når de søker google. Bye
 
Takk så mye for ur guaidance mr_ghz ....... jeg ble også tenker at det å gjøre min egen radar ganske ting ville svært svært vanskelig ..... im takknemlig for at du fortalte meg en bedre måte .... plz også fortelle meg hvor jeg kan få disse Gunn-dioder ... og hvor mye pris ........ og ifyou kunne fortelle meg noen link eller nettadresse for bragd diagrammer .... Eller hvordan actully til grensesnitt .... DETTE DIODE med antenner .... Jeg vil absolutt være veldig takknemlig ... faktisk ta carez ....
 
Hi theone_in_themoon Se på nettadressen jeg ga i mitt forrige innlegg. Der kan du kjøpe slike moduler (inkludert den nødvendige gunn-diode). Den selger også horn-antenner som kan festes direkte til disse modulene. Jeg foreslår at du bruker en K-Band modul (betyr en arbeider-frekvens på 24GHz). De har en høyere frekvens-utgang for doppler-signaler. Hva du ekstra trenger: Du må forsterke effekten av SCHOTTKY-diode med en OP-forsterker om 500-5000 ganger. Bruk to inverterende eller ikke-inverterende forsterkere og foreta et lavpassfilter på noen kHz. Ikke glem inngangsimpedansen på SCHOTTKY-diode: det bør være ca 1000 ohm. Utgangen av forsterkerne kan mates til en A / D-omformer. Men først koble et oscilloskop og se på signalene, vil dette hjelpe. På RF side du må koble en antenne (modulene selv arbeidet uten, men du må pakke de radar-bølger til én retning, så du trenger en). Jo større over antennen, jo mindre strålen og jo større rekkevidden. Hvis du trenger dette systemet for å måle hastigheten på biler, og du bruker en 'standard' hornantenna med ca 5 cm i lengde, kan du nå deteksjon-avstand opp til 50 meter. Bye
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top