D
devil6600
Guest
Hei alle sammen, kan hvem som helst legge inn søknad notat for WAVECOM q2403A? Jeg har søkt over internett og ikke kan finne en. Jeg ville virkelig satt pris hvis noen kan legge det ut. takk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
http://rainbow.com.ua/upload/files/modemi/Q2403_Spec.pdf hei, takk for disse koblingene. virkelig setter pris på din hjelp. Har du noen erfaring med denne modulen? hvis plausibel kan du poste forbindelse skjematisk, vil jeg bruke det som en veiledning. takk
jeg var og jeg bruker denne fra siste 6 eller 7 år som jeg tror dette er den beste i forhold til andre selskaper .. modul skjematisk .. Jeg skjønte ikke ... den består av DSP prosessorer og ganske stor VLSI teknologi involvert ... og WAVECOM ikke gi ut skjematisk. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 07:52 ---------- Forrige post var ved 07:38 ---------- [/size] takk for info. Jeg mente den skjematiske som du bruker for samkjøring modulen med mikrokontroller / PC. også fra hvor du får din PCB produsert for en så liten kontakt? Jeg prøvde å lage PCB flere ganger, men den ene eller den andre gangen kontakten ikke får loddet eller sporene av kontakten blir så tett at de får kort. Jeg bor også i India, så hvis du kan peke meg til produsenten jeg kan også få det gjort. takk for hjelpen.
Hei takk for svaret. Jeg har noen hvordan klarte å solgt det kontakt, men nå har jeg et annet problem. Jeg legger ved 3,75 volt (IC: LM317) til modulen og har koblet sim, ledet og antenne til det. det øyeblikket jeg bruke strøm til det førte begynner å blinke, og når jeg ringer nummeret (sim koblet til modulen) jeg får mobil slått av meldingen. Jeg vet ikke hva som går galt. Jeg har koblet alle nødvendige pinnene og har trippel sjekket det. behage hjelpe meg ... : (Takklodding gjør jeg det selv så det er min hobby, men det trenger svært dyktig og veldig tålmodig og veldig god temperatur kontrollert micro SMD tips for lodding og en meget god opplyst forstørrelsesglasset ...... Jeg pleide å bo i Bangalore, der det er mange profesjonelle PCB produsenter ... du nees en maks 232 krets å grensesnittet til kontrolleren .. som du skal gjøre det for noen annen seriell kommunikasjon krets ...
yepee .. Tusen takk .. problem løst, jeg var bruker 5v, nå har jeg koblet den til 6V batteri LED er ikke mer blinker. men et annet problem, ledet nå blinker ikke, det bare på permanent. det synes modulen ikke er i stand til å registrere seg på nettet, er sim tilkoblet, er strømforsyningen ok, er hva annet går galt? hvordan jeg løse det? noen råd ville være svært nyttig. takk
Hei Jeg prøvde å sende på + CSQ og i svar fikk jeg + CSQ: 99, 99 Jeg vet ikke hva betyr det. hva bør jeg gjøre nå? behage hjelpe meg. takkgjøre en AT + CSQ? OG SE svar ... det skal gi noen annen verdi enn 99,99 bruke en 12V/1A å løse alle problemer .... reagerer det til grunnleggende AT-kommandoer
hei, bandt jeg på + CPIN, fikk jeg dette svaret AT + CPIN? + CPIN: KLAR jeg er i stand til å lese sms lagret i SIM-kortet bruker på + cmgr kommando, og når jeg prøver å ringe til hvilket som helst tall (ATD xxxx lampen begynner å blinke i noen tid, og deretter får jeg ikke CARRIER respons. Også når jeg slår på modulen ledet svinger for noen tid, og deretter blir stabil. nå for at + CSQ kommando litt tid jeg får + CSQ: 99, 99 og andre gang + CSQ: 21,99 noen råd ville være verdsatt. takkDet betyr at modemet er i stand til å registrere til SIM tjenesteleverandøren .. SIM-kortet er ikke å bli oppdaget ..... Sjekk AT + CPIN? svar ...................
tilkoblet en ny antenne inkludert SMA-kontakt, ble dette antenne tidligere brukt i en annen WAVECOM modem. fortsatt får den samme responsen + CSQ: 20,99 prøvde å ringe modemet, fikk "out of dekningsområde" respons modem og mobiltelefonen min er ved det samme bordet, viser mobiltelefon full nettverk styrke, så jeg tror ikke endre sted vil ha noen effekt. også mobiltelefon tårnene er få meter fra huset mitt. Det synes jeg vil aldri kunne få dette modemet arbeidet: (akkurat nå jeg bruker en 6V batteri, bør jeg prøve å erstatte den med 12v?sjekk om SIM har tilstrekkelig balanse .. I stedet for en samtale fra modem ringe til sim og se responsen på mobilen din. er det swtched av eller hva ... sjekk om SIM ikke har sikkerhet passord sett ..... [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 16:55 ------- --- Forrige innlegg var ved 16:53 ---------- [/size] [/color] du burde ikke få 99 som svar ... Bruk en god antenne .. eller flytte modem for å plassere hvor du får noen verdi for ved + CSQ? annet enn 99 ...
Hei jeg har installert 12V batteri (2x6v batteri i serie) og flyttet modemet + oppsettet litt bort fra den forrige stillingen, nå får jeg denne verdien for ved + CSQ + CSQ: 30,0 fremdeles, ledes varierende, virker som det fortsatt søke nettverk. verken jeg er i stand til å foreta ringe eller motta anrop: (jeg bruker BSNL sim mobile tårn er noen tis meter (ca 200 meter) unna huset takk..du bør bruke 12V/1A ellers ikke vil fungere .... med mindre du får noe annet enn 99, vil modemet fungerer ikke ..... [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt ved 17:23 ----- ----- Forrige innlegg var ved 17:20 ---------- [/size] [/color] mobil har svært god forsterker inne for å forsterke signalet ... det kan ikke sammenlignes med modem antenne og signalstyrke ....... modem kan ikke motta enda du mobil vil ha full signalstyrke .... prøve å gjøre AT & F og Motorskifte ON og test cpin kommando og se om noen forbedring .... hvilken SIM bruker du???? /
12/1A adapter? Jeg har en 220v til 12v transformator, så jeg skal koble den med LM317 direkte vil det være ok? også hva strømforsyning du bruker? Siden WAVECOM moduler trenger ca 3,7 volt å operere, så vil det gjøre en forskjell hvis 12V brukes eller 6V forsyning? takk for hjelpen, setter pris på det.aldri bruke batteriet med modem modulen .... når den kommuniserer med tårnet den bruker mye strøm ... bruke en 12V/1A adapter ... ellers disse problemene vil være der alltid ....