S-parametre LCR-LC krets

D

DeanM

Guest
Hei, jeg var nylig gjorde en lab eksperimentere på e parametere. laboratoriet beskrev en to port nettverk som følger. LCR i serie etterfulgt av LC parallelt med bakken. En del av forsøket var å simulere e parametrene i LTspice. Gjorde det og det har fungert fint. Den neste delen var å verifisere resultatene for hånd. Det er den biten jeg ønsker hjelp med. Jeg må velge en frekvens og beregne det for hånd for å finne ut hva utgangsspenningen ved denne frekvensen er. Så jeg trenger å jobbe ut noen slags transfer funksjon for denne kretsen som vil tillate meg å sette på en frekvens og LCR-LC verdier og få utgangsspenning. Eventuelle kroppen vet hva, eller hvordan jeg får transfer funksjon? Regards, Dean

Hvis jeg forstår godt din beskrivelse, du bare har en spenning divider med Z1-serien og Z2 til bakken. Z1 er serien av L1, er C1 og R1 Z2 parallell av L2 og K2 Vout = Vin * Z2 / (Z1 + Z2) hvis du er interessert bare til modulus deretter | Vout | = | Vin | * | Z2 | / | Z1 + Z2 | Bruke matematical modell av komponenten i frekvens: Z1 = j * w * L1 + 1 / (j * w * C1) + R1 = (-w ^ 2 * L1 * C1 + 1 + j * w * R1 * C1) / (j * w * C1) Z2 = {j * w * L2 * [1 / (j * w * C2 )]}/{ j * w * L2 + [1 / (j * w * C2 )]} = j * w * L2 / (-w ^ 2 * L2 * C2 +1) w er 2 * pi * f Jeg synes nå du bør ablet å finne overføringsfunksjonen du trenger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back