SAR i menneskelig hode simulert i COMSOL - trenger hjelp!

G

gioueana

Guest
Hei, jeg har til å simulere i COMSOL "SAR i menneskets hode" for min lisens diplom og jeg har noen problemer. Jeg har kursen fra COMSOL Multiphysics stedet, men de bruker en antenne, noe som er veldig stor, ønsker jeg å bruke en mindre antenne, som en microstrip en. Når jeg definerer grensen innstillingen den ikke tillater meg å sette på de to endene av antennen en klump Port, for å bruke en spenning, som på sin kurs. Den sier at "lumped port må ha to metallic terminaler" og jeg vet ikke hva dette betyr. På underdomenet innstillinger satt jeg permittiviteten for antennen og permittiviteten og konduktivitet for hodet. Jeg vil laste opp noen bilder av modellen som jeg jobber med så du kan forstå bedre. Tusen takk, håper du kan hjelpe meg!

Hei gioueana! Jeg tror, som du sa, problemet er når du prøver å tilordne en potensiell spenning i en metall - du trenger minst to terminaler - dermed velge to ark / metaller på en gang og tilordne mellom dem en spenning. Du kan også sende meg den modellen, og kanskje jeg kan inspisere det. Lykke til, IH

[Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 7 minutter: [/color] [/size] jeg har festet prosjektet, håper dere kan hjelpe meg. Takk!

Jeg åpner modell og jeg la merke til du bare har én terminal - tror jeg at du må sette en annen og deretter sette en potensiell spenning. Jeg havn't avtale med modellen, kanskje senere! IH

jeg fant noe på nettet med utformingen av microstrip antenne, jeg tror jeg nå hva de skal gjøre nå, takk!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back