satellitt antenner

O

ommumm

Guest
hvis to anntennas blir brukt i en satellitt hva er da polariseringen de skal bruke enten samme eller forskjellig (dvs. RCP eller LCP eller noen samme for begge).

En generell lov: Hvis du bruker en polarisering i transimission, må du bruke den samme polariseringen i resepsjonen. Uansett, Satellite er Antenner, arbeid tipically med sirkulært Polarisering: hvis downlink signalet er overført i Clockwise Polarisering, vil din parabolantennen arbeid i Clockwise Polarisering.

Takket Paolone1340, mener jeg at hvis to antenner brukes både om bord og både for transmison mot bakken, bør vi bruke samme polarisering i begge eller RCP i ett og LCP i den andre (for ombord antenner). [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] Takk Paolone1340, mener jeg at hvis to antenner brukes både om bord og både for transmison mot bakken, skal vi bruke samme polarisering i begge eller RCP i ett og LCP i den andre (for ombord antenner).

Ikke nødvendigvis, men husk på at hvis begge antenner utstråle den samme polarisering, på samme frekvens, på samme tid, vil du ha en kollisjon på mottakeren side. (Hvis du ikke bruker CDMA ofcourse)

Ja, det er for denne som er brukt forskjellige frekvenser i downlink på opplink, for å redusere forstyrrelser. Men, tror jeg at ommumm refererer til bord og basestasjon antenner på uplink (eller nedlink), ikke ombord antenner på downlink og uplink. Uansett, disse antennene arbeid for bare tipically i samme polarisering. Hvordan jeg har allerede fortelle, for å unngå (i praksis for å redusere) cochannel forstyrrelser brukes ulike frekvenser i downlink og uplink.

I en ekte satellitt, er en enkelt hoved reflektor brukt, og strålen forme gjøres med feeds som har en høy frekvens selektiv atferd. og husk at frekvensen avstanden mellom downlink og uplink er vanligvis ca 2GHz i Ku bandet satellitt, i Ka band, er avstander på ca 6GHz typisk. så DL / UL separasjon kan enkelt oppnås selv i samme polarisering. . B

Standard praksis det å bruke ulike polarisering dersom signalene er på samme frekvens.

hvis vi bruker samme polarisering og bruke overføre frekvenser litt fra hverandre for de to overføring antenner så hva er minimum separasjon holdes, er det noen forhold b / w dem, gjør denne frekvensen separasjonen tar hensyn til båndbredde av Tx.

[Quote = paolone1340] En generell lov: Hvis du bruker en polarisering i transimission, må du bruke den samme polariseringen i resepsjonen. Uansett, Satellite er Antenner, arbeid tipically med sirkulært Polarisering: hvis downlink signalet er overført i Clockwise Polarisering, vil din parabolantennen arbeid klokken Polarisering [/quote] Dette utsagnet er ikke sant generelt.. Istead er det ofte ønskelig å bruke forskjellige polarisering i mottak og formidling på grunn av det faktum at en orto-mode-svinger (dvs. den enheten som er i stand til å skille polarisasjonene) er mer enkel og økonomisk å gjøre enn en diplexer. Satellite

Jeg tror at med den uttalelsen, forfatteren ment at mottakeren og senderen av en enkelt kanal skal være copolar, og tosidig mekanismen ikke var ment. om kanalseparasjon, er det svært avhengig av co-kanalen mottak og tilstøtende kanal overføring parametere. tilstøtende kanal interferens må holdes under mottakerens akseptabelt nivå. det finnes noen standarder på dette, men det endelige svaret på kanal avstand problemet er svært avhengig av RX og TX mekanismer

[Quote = satellitt] ... er det ofte ønskelig å bruke forskjellige polarisering i mottak og formidling på grunn av det faktum at en orto-mode-svinger (dvs. den enheten som er i stand til å skille polarisasjonene) er mer enkel og økonomisk å gjøre enn en diplexer [/quote] Your parabolantennen (brukes til å motta for eksempel SKY TV) er brukt i transimission! Det samme Polariseringen er referert på samme linken [TXSat - (~-~->) - RXHome]

vel, så lenge strålingen mønsteret passer behovet, så hvorfor ikke? noen enkle 80cm antenne absolutt ikke ville kvalifisere for Eutelsat overføring, men et enkelt land kobling kan bruke slike billig utstyr ...

Jeg har installert på toppen av min lab en Mesh Parabolic Reflector med 3 mater, å motta Meteosat og andre meteorologiske Bullettins. Jeg har installert to VeeDipoles å motta Polar Lør Transimissions også. Disse antennene er optimalisert for mottak. Hvis du vil bruke disse for Transimission Du må oppgi en (eller flere) forsterker spesielt utviklet for å gjøre dette arbeidet: Jeg kan fortelle det er ikke billig. Vet du hvor mye koster en parabolantennen basert overføring system?! Jeg gjentar til deg at det ikke er billig.

normalt i satellittsignal resepsjonen pleide vi å D / L med motsatt pol. Hvis U / L er ni horisontal pol vi D / L med Ver Pol.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back