Schmitt Trigger Input

Z

zhiling0229

Guest
Hei folkens, vil jeg gjerne vite hva som er Schmitt Trigger? Hvordan skiller det fra en TTL buffer? For eksempel mikrokontrolleren port buffer typen er Schmitt Trigger Input kan jeg bare sende en logikk høy på 5V til det simillar til TTL buffer? Hvis ingen? Hvordan grensesnittet krets ser ut som (Må anbefale meg en chip for å gjøre det): D Håper jeg ikke spør for mye. Thanks

En Scmidt Trigger er rett og slett en enhet eller krets med hysterese bygget inn inngangen terskelen. Hysterese er en tilstand der utløser terskelen endres når produksjonen endres på en slik måte som å opprettholde utgangsnivået. For eksempel når inngangen går høy og utgang endrer status, tilbakemeldinger fra utdataene senker terskelen et lite beløp, slik at inngangen må droppe et lite beløp for output å endre tilbake denne endringen er hysterese spenning. Schmidt utløser vanligvis brukes for enten støyende eller langsomt skiftende signaler, slik at produksjonen er mindre støyende. Logic enheter bruker Schmidt Triggers og enhver analog sammenlignende kan konfigureres som en Schmidt Trigger. En inngang med en Schmidt Trigger vil interface direkte til noen innspill med samme spenning. Du kan sjekke dette ved å lese spesifikasjonen av chip. Det vil gi deg den lave, høye og hysterese nivåer.

Hei, Det er mange anvendelsen av Schmitt Trigger. Den kan brukes til å generere rektangulære signaler fra periodiske signaler. Den viktigste bruken av Schmitt Trigger er å hindre utgang til endring i nærvær av Noise Spikes. Dette skyldes hysterese eiendom Schmitt Trigger Thanks Shaikh Sarfraz

her er en fil "Oscillators for mikrokontrollere" det kan avklare dine spørsmål

det er å konvertere bråkete sinus signal på å perfeksjonere støyfritt firkantet signal ..... så det er selv forklart den kan brukes i digitale kretser å regenerere perfekt kvadrat signal fra berørte signaler ...

Schmitt innspill har forskjellige høy innspill terskel og lav inngangsspenning terskel, vil dette bidra til å eliminere en del støy på nær terskel og unngå utgang oscilating. hilsen [quote = zhiling0229] Hei folkens, jeg vil gjerne vite hva som er Schmitt Trigger? Hvordan skiller det fra en TTL buffer? For eksempel mikrokontrolleren port buffer typen er Schmitt Trigger Input kan jeg bare sende en logikk høy på 5V til det simillar til TTL buffer? Hvis ingen? Hvordan grensesnittet krets ser ut som (Må anbefale meg en chip for å gjøre det): D Håper jeg ikke spør for mye. Takket [/quote]

En Schmitt trigger tar en langsom endring eller støyende signal som vil skape mange pulser som krysser et sett logikk terskel (dvs. 1 / 2 Vcc i CMOS) og renser den opp i en enkelt ren puls ved hjelp av hysterese (feedback) til å lage to distinkte terskler for å endre tilstand. Dette betyr at signalet kan ikke osillate på et enkelt inngangsspenning.

[Quote = zhiling0229] Hei folkens, jeg vil gjerne vite hva som er Schmitt Trigger? Hvordan skiller det fra en TTL buffer? For eksempel mikrokontrolleren port buffer typen er Schmitt Trigger Input kan jeg bare sende en logikk høy på 5V til det simillar til TTL buffer? Hvis ingen? Hvordan grensesnittet krets ser ut som (Må anbefale meg en chip for å gjøre det): D Håper jeg ikke spør for mye. Takket [/quote] Hei Enhver Schmitt enheten har fått fast spenning for logikk 0 og logikk 1. Enhver spenning i henhold 0.9v teller som logikk 0 og over 0.9v hensyn til forsyning til enheten cont som logikk 1 Se i datablad CD4093 vil du se at Rajguru

Hei Rajguru, Im sorry, men du må minimum så detaljert sjekk etter en Schmittrigger_input datablad ... På en CD 4093 datainnsamling dvs jeg ikke kan finne et 0.9V grense, enn jeg vet ikke "fast logikk nivå" logikk enheter :-( mener, deres Jeg er logikk terskel definert (selvfølgelig), men verdien blir noen variant, ingenting er helt fast i livet vårt ... I din CD4093 datablad dvs. nettopp er å finne: inngang lav er hver gang mindre som 1.3V (5V leveranser) og mindre som 4,5 V (15V leveranser) og så videre Samme for innspill. høyder.! høyere som 2.75V & 8.1V ... Jeg kan se noe over 0.9V og faste terskler-beklager Beste hilsener K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back