Semi-Rigid kabel lodding

A

ajhsu

Guest
(1) Lodding litt på forsiden av kabel for bakkekontakt (2) Lodding halvparten av kabel for bakkekontakt (3) Fullt lodding btw kabel og PCB GND Jeg målte impedansen forresten (1) (2) og (3 ) og de alle fikk like måleresultater. Frekvens Ragne er under 2GHz. Jeg er forvirret om det virker slik (3) er den mest vanlige måten for måling, men hvordan kommer den måte (2) og (3) fikk lignende måleresultatet sammenlignet med måten (3)? Ifølge din erfaring, hva vil effekten bli resulterte i henhold til disse 3 forskjellige måter? Hvordan forklare sin effekt? Hvilken vei du er vant til å gjøre måling? Takk for hjelpen.

Alle de måtene du gjorde er ganske riktig, som din omsorg er i bakken forbindelse. Faktisk ingen store forskjeller er blant dem. Hvis du ønsker å gå opp i frekvens du bør ta vare på overgangen mellom coax og planar overføring linje. Grensen vil komme der. Jeg håper det kan hjelpe. Mazz

Thanks. Betyr det at det GND forbindelsen btw semi-rigid kabel og PCB er ikke så viktig? Jeg er forvirret om at folk er alltid å si at konsistensen av GND forbindelse er viktig i RF, men fra denne målingen ser det ikke. Hvordan forklarer vi det? Takk for hjelpen.

Jordforbindelsen er veldig viktig. Jeg tror at alle 3 måter du gjorde det er OK, og målinger viser at. Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back