Sine Wave topp til topp verdien detektoren.

U

unexpert

Guest
Jeg inn en funksjon generator til bord mine slik at jeg kunne få en sinusbølge. Men problemet er, jeg trenger å programmere mitt bord på en slik måte at det kan oppdage peak-peak verdi og vise det på LCD-skjermen. Hvordan går jeg om du gjør dette? Forresten, jeg bruker PIC18F2620. Jeg har gjort noe lesing der jeg trenger å inkludere PWM og sånt men det hjalp ikke mye. Håper noen her kunne gi meg litt hjelp. Takk.

Hvis du ønsker å oppdage peak verdien av en sinusbølge kan du enten bruke en analog peak oppdage krets og leser at med en ADC i PIC eller digitalisere sinus så raskt som mulig i PIC og se etter den maksimale verdien. Hvorvidt det vil fungere avhenger av PIC ADC maksimal samplingsfrekvens og frekvens og amplitude for sinus bølgen. Keith.

Hvis bølgeformen er kjent for å være en sinus, trenger du faktisk ikke trenger en Vpp måling. Du kan også beregne Vpp fra gjennomsnittlige rettet verdi eller Vrms.

måling Vpp er ikke så vanskelig. Det er trolig lettere å ikke anta at innkommende bølgeform å være sinus. mest sannsynlig, må du skalere innspill og deretter nivå skift det. Etter det, er det rett og slett kontinuerlig adc'g innspill bølgeform, og finne ut høyest / lavest spenning i et rullende vindu.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back