siste året prosjekt

H

hariraghav

Guest
hei jeg trenger å gjøre et prosjekt for mitt siste år på elektronikk og kommunikasjon feltet. kan du foreslå noen temaer og steder hvor jeg kunne få slike prosjekter.

du kan prøve noe med usb 2 prøv å bruke ez-familien fra sypress, også du kan finne noen apllication på GPRS-nettet også prøve tcp / ip nettverk med mcs håper å være nyttig Brann i Wire: SM2:

hariraghav, kanskje det er viktig at du velger dine siste året prosjektet cleverly avhengig av hva du planlegger i nær fremtid. bør du tenke over på hva du vil gjøre og deretter bestemme et felt som du bør undersøke fordi elektronikk og kommunikasjon domenet er veldig veldig bredt. forresten som et første idé, ville jeg foreslå at du kan arbeide på programvare definerte radio. Det er nok av materialer og mulige måter å studere en (liten) del av dette emnet. selvfølgelig er det materialet på dette forumet tror jeg som andrespråk idé, jeg kunne fortelle hva som var min siste års prosjekt. Jeg simulert en hel transceiver - QAM4 modulasjon, symbol frekvens mellom 10 og 100 kHz, bærefrekvens på 433,92 MHz - på matlab (modelisation av emitter, mottaker og kanal for overføring). deretter med andre grupper av student delt vi realiseringen av hele greia. så jeg gikk gjennom min del, som var en automatisk gain attenuator og også effektforsterker for mottakeren. så det var mye simulering med analogisk simuleringsprogram og deretter lodding av denne delen. selvfølgelig innhenting av alle deler av annen gruppe studenter ikke fungerte veldig bra: D. men minst det var et veldig interessant prosjekt med modellering, analogisk simulering og lodding håper det hjelper

Hei, Hvis du er fra noen institutter som krever en del praktisk arbeid med noen teori (i den forstand at en hardware gjenstand også er) som trengs for at du kan gå for 1) FPGA baserte MP3 dekoder 2) FPGA basert FM-radio 3) SMS basert fjernkontroll BRM

Jeg foreslår at arbeidet med DSP, det er et voksende felt ... Talegjenkjenning system og det er mange prosjekter som involverer DSP

videokomprimering er en annen svært bra felt i DSP. du kan endre eksisterende algoritme for å implementere sikre propreitry algoritmen.

hei prøver å implementere signatur anerkjennelse bruker DSP prosessering. eller atleast prøve å lage en dedikert enhet for noe u do.

Det avhenger av hva du liker, hvis C, prøv DSP; Hvis HDL, prøv FPGA eller CPLD. Davy Zhu

U kan gjøre en del bildebehandling prosjekter .............. temaer kan være ansiktsgjenkjenning, digital vannmerking og mange mange flere, men dette prosjektet er sterkt partisk mot software programmering i MATLAB eller C \\ C + +, VC + + osv. ...... noen hardware vil være der hvis u prøver å gjennomføre sanntid ansikt gjenkjennelse system ................... Alt avhenger ur interesse 8):) 8)

bildebehandling er et voksende field.so u kan gå for bildekomprimering eller finger print matching.

ASSSLAM O alaikum TIL ALLE som u vet at DSP og FPGA baserte prosjekter er svært varmt i markedet. Så jeg tror u shud ta implementering ofSoftware definert radioer bruke FPGA dette ville være nyttig i DSP, samt FPGA-området. Også u vil komme over med ulike radioer som vil være svært nyttig for u. Og husk SDR er den mest voksende technolgy i Kommunikasjon områder, takket Usman HAI ELECTRONICS ENIGINEER PAKISTAN

Prøv innen multimedia sikkerhet hvis du er interessert i DSP, steganography og digital vannmerking er svært interessante temaer

Jeg tror MP3 dekoder er gjennomført ved Lund universitet. Du kan også laste ned VHDL kildekoden også. Programvaren Prosjektet ville være en god idé. Du kan laste ned en mengde informasjon på internett. Et annet nettsted, kan du prøve er www.tapr.org / tapr . Du burde prøve noe i sensor nettverk. Jeg tror du kan finne noen ideer i kretsen kjelleren nettsted.

Du kan studere nevrale nettverk og designe et nettverk for et program relatert til din karriere som kanal utjevning eller mønstergjenkjenning.

Assalam-o-alaikum! Jeg ønsker å ha litt hjelp i siste års prosjekt knyttet til enkelte signalbehandling noen av u ha ideer plz hjelpe meg å vente på ditt svar

hvorfor skrånende u prøve for mønsteret recocgnition prosjekter. u kan bruke Matlab for det samme.

hey u kan gå inn for tale morphing.Its virkelig good.You kan gå for tale til tekst og tekst til morphed tale.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back