som er bedre edge trigerring eller nivå trigerring og hvorfor

G

goldy.

Guest
som vi vet at det finnes to typer trigerring nivå samt kanten som man er prefferred og hvorfor. gir en skikkelig grunn utenfor der u kan sa dette er bedre. et enkelt, men viktig spørsmål på basis av intervju så plz ans det. plz gi ur visninger fullt takk på forhånd. takk mye venner til å hjelpe meg.

Hei Jeg føler kanten utløsende er bedre enn nivået utløser Problemet med nivået utløser er Race Rundt tilstand der utgang staten ikke kan avgjøres under nivået utløser Så, for å overvinne denne vi gor kanten utløsende

Med edge utløse har du en eksakt tid til å aktiveres flip flop

I main stream av synkrone digital design, er edge utløser regnet som den bedre måte. Men siden nivået utløser vanligvis implementert av låsene, koster det mindre område.

Vel ... det avhenger av tha søknad. Edge utløsende kan forårsake problemer (real enormt ones) hvis systemet er støyende (ha glitches). Nivå utløser kan føre til race conditions. Så det på designeren til å bruke det riktige. Edge utløsende brukes oftere som glitches er lettere å unngå.

For å oppsummere: 1. NIVÅ Utløsende: er vanligvis basert på låsene, som tar approxmiately halvparten av arealet i flip-flops. Dette er årsaken, den interne arkitekturen i de fleste moderne FPGA er basert på låsene (Clive Maxfield - "Design Warrior guide til FPGA") 2. EDGE Utløsende: tar større område, men er mer immun mot korrupsjon på grunn av støy eller uberegnelige forsinkelser i forskjellige signaler. Dermed begge låsene og flip-flops (level-trig. & edge-trigonometriske er brukt.) I praksis, i ulike programmer, og innebærer en avveining om hvilke man må være valgt.

Edge utløsende er bedre hvis utformingen er å ha svært liten glitches. nivå trigerring er ikke så pålitelig, dette er hva jeg føler.

Edge trigerring er egnet hvis systemet har 1 - liten støy 2 - krever rask respons nivå trigerring er det beste hvis systemet har 1 - multi støykilder (lange avstander, støyende inviroment ,...) 2 - krever langsom respons

nivå utløser er ikke nyttig når tilstandsmaskiner bygges ....

Nivå utløser er generelt foreldet i disse dager .. da kan vi generere nesten glitch mindre klokker bruker nøyaktig klokkes ordninger gnerally vi r kommer fire kanten utløser disse dager ..

Hei, kanten utløser er kloke løsningen, fordi du vil vite på hvilket tidspunkt dataene er stabil. Hvis du trenger mer informasjon, kontakt meg. Regards, N. Muralidhara CRL-BEL

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back