Spørsmål om IE3D (til Jian)

A

ado

Guest
Jian, behage hjelpe meg ... Jeg prøver å designe en microstrip antenne matet av en induktivt koplet slot CPW bruker IE3D. Som en begynnelse, var jeg prøver å simulere modellen som vist i denne artikkelen. Dessverre kan jeg ikke få de samme impedans karakteristikk resultat. Det var som et resultat av kapasitivt koblet slot CPW. Kan du gi meg noen råd å designe den eller modell av den? Takk. hilsen

Hei, Ado: Jeg sjekket plassen slot struktur. Det virker for meg alle dimensjoner er klare unntak jeg ikke ser kommentaren på refernece planet. Plasseringen av referanseplanet vil påvirke kurven i Smith Chart. Dersom fôret linjen er 50-ohm, vil det ikke påvirke avkastningen tapet kurven. Jeg prøvde IE3D som vedlagt. IE3D ikke forutsi resonansfrekvensen eksakt på 4,32 GHz. Det er identisk med den målte verdi. Vennligst sjekk det. Hilsen.

Hei Jian .. Takk for raskt svar. Jeg virkelig setter pris på din hjelp. Hvordan definerer vi referanseplanet i IE3D? kan du gi meg noen eksempler på ulike verdien av referanseplanet og dens endrede resultater i impedans kjennetegn? hilsen ado

Hei, Ado: På IE3D er standard referanseplanet hvor du definerer porten. For single ended forlengelse port, kan du velge PORT-> DEFINE referanseplanet å definere en forskyvning av referanseplanet umiddelbart etter at du definerer forlengelsen port. For differensial port, kan du ikke kunne bruke en slik funksjon, må du kanskje bruke TILBAKE SIMULERING funksjonen på MODUA å forskyve referanseplanet. En CPW port er en differensial port. Vi kan automatisere en slik funksjon i neste versjon. Beste hilsen,

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back