Støyfilter - begrunnelse for bedre ytelse?

E

explorick

Guest
For diagrammet nedenfor som kretsen er effektive for støy blokkering. Hva er begrunnelsen for bedre ytelse.

Hvis vi antar at støyen er av en høy frekvens, så det er utført av kondensatoren & blokkert av spole ... Noen mennesker vil fortelle deg dine to kretser er de samme. Men hvis det var meg, ville jeg gå med venstre hånd krets. Grunnen er at jeg har en filosofi som jeg ønsker å minimere støy * strømmer *. For venstre krets, ser støyen først INDUCTOR, som gir støy med høy serie impedans, noe som reduserer støyen strøm. Så det ser cap, som presenterer en lav impedans til jord. Så du kommer til å få et støy straumen gjennom spole, lue og bakken, men det vil være lav dersom spole setter opp en anstendig mengde impedans. For riktig krets, ser støyen først en lav impedans cap til bakken. Så støy straumen gjennom grunnplanet vil være mye høyere. Det er min mening, men jeg er virkelig spent på å se hva andre mener. Frank. http://www.frankvh.com

[Quote = explorick] For diagrammet nedenfor som kretsen er effektive for støy blokkering. Hva er begrunnelsen for bedre ytelse. [/Quote] Your Diagrammet viser elektriske komponenter. Derfor, input og output parametre må være elektrisk seg og - "støy" er ingen elektrisk parameter. Du må fortelle oss hvis du snakker om støy pålagt en nåværende eller på en spenning.

Effekten av et passivt filter kan ikke bestemmes uten å vite kilden og impedans. Også svaret på spørsmålet ditt kan være annerledes.

Støyen inngang er en spenning inngang med høyfrekvent støy som må filtreres. Den impedans kan være antatte høye som for eksempel en gate inngang.

[Quote = explorick] Støyen inngang er en spenning inngang med høyfrekvent støy som må filtreres. Den impedans kan være antatte høye som for eksempel en gate inngang. [/Quote] I dette tilfellet, med henvisning til den andre kretsen kan du spørre deg selv hva som skjer når du (1) sette en kondensator over en spenningskilde og når du (2 ) legge en induktans uten strøm gjennom den (fordi lasten er uendelig). Har en slik krets fornuftig?

Enige om at den andre kretsen doesnt være fornuftig hvis inngangsimpedansen er høy. Hva ville være tilfelle dersom det brukes som et filter på strømforsyningen linje med en IC?

[Quote = explorick] enige om at den andre kretsen doesnt være fornuftig hvis inngangsimpedansen er høy. ..........[/Quote] En spenningskilde har en lav kilde motstand (helst null)!

Jeg ble feilaktig skrive som input impedans istedenfor utgangsimpedans. Hva ville skje med de nevnte ciruits hvis de brukes på kraftledning?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back