Subharmonic Mixer

M

mfarhan1

Guest
Kjære alle
Jeg ønsker å simulere et ideelt (eller reell) subharmonic blandebatteri i annonser.Jeg kunne nt finne noen modell for subharmonic blandebatteri i annonser biblioteket og annonser verktøylinjer som jeg kan bruke.
Den maskinvarekomponent jeg er XLD-X3 subharmonic blandebatteri fra synergi.

Kan noen guide meg hvordan kan jeg simulere subharmonic blandebatteri?Jeg ikke ønsker å utforme det.

Takk for din hjelp virkelig verdsatt

Kan være Synergy kan gi deg en modell eller S-parameter fil?

hmmm Jeg kunne ikke finne noen s parameter fil på nettstedet av synergi.Nå er jeg tenker på måling S parameter av meg selv og setter dem inn annonser.

noen forslag til alternative?
takk

Jeg tror du kan gjøre det.Det kan være et par problemer.Først av alt S-parametre er definert for visse impedans og alle tre porter må sies opp med dette samme impedans.Dette er ofte ikke tilfellet for mixers, dessuten blandebatteri ofte har ulike impedans under én periode av LO signal.Du kan forsøke å bruke Vna og måle S-parametere, men hva Vna vil måle er det vanskelig å si.Neste problemet være med ulike forhold mellom inn-og utgang signaler sammenligne med normal mixers.Du må sjekke hva din Vna krever for blandebatteri målinger.Er det noen program notater på Agilent nettsted om blandebatteri målinger med Vna.Hvis du ikke finner dem med meg, og jeg kan sjekke min biblioteket.

Jeg vet ikke, hvis u inculded S pam av blandebatteri ADS tar blander action i betraktning eller ikke.

u kan gjøre det ved hjelp freq multipier og blandebatteri.Dette vil være et system blokk.

khouly

subhamonic blander ikke er en lineær prosess.Jeg tviler S parametrene vil fange ytelse

Kontroller dokumentet jeg har festet
det er et veldig enkelt system modeller i annonsene jeg har laget fra frekvensen multiplikatormetoder og mikser en subharmonic blandebatteri

ønsker dette hjelper u

khouly
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Slik toonafishy,

Ja, bruk av S-parametre for blandebatteri målinger og analyser er ikke lett oppgave.Men det er mulig.Kanskje ikke for noen tilfelle, men i det minste noen av dem.For øvrig, jeg redd for at noen av EDAboard medlemmene vil kjempe til denne oppfatningen, men dette er sant at lineære blandebatteri er mulig.Jeg mener blandebatteri som er laget av lineære (fra RF synspunkt) elementer.Jeg oppfant slike kretser, bygget dem, testet og brukt mye.De utføres utmerket, men jeg er sikker på at mange av universitetets professorer vil bite meg umiddelbart.Skjønnhet disse mixers er at de gir svært høy kvalitet miksing og for noen av dem ikke LO strømninger praktisk strømmer gjennom blandebatteri.Disse kretser kan betraktes som et slags subharmonic når IF er ikke lik n * RF /-m * LO og de kan være godt beskrevet med standard S3P filer.Derfor minst for noen tilfeller er det mulig å bruke S-parametere fil for blandebatteri analyserer.

RF-OM

gjøre u mener med den lineære blandebatteri er blandebatteri basert på gang variant lineære element.som resistive Fet blandebatteri og så videre.ja dette er mulig, selv jeg har utviklet og testet en.

hvis du mener andre krets ville u vennligst gi en link til det eller gi et papir.

takk
Khouly

Du har rett: slikt blandebatteri er ett av en eksempler blandebatteri bygget med lineære element.Men i dette tilfellet impedans er variabel, og som regel kan vi vurdere det som geometriske midler fra min og max verdier.Minst for støy beregninger.I tidligere innlegg mener jeg en annen kretser.Det finnes ingen koblinger og papir fordi jeg ikke publisere resultatene på grunn av spesielle formål av denne utviklingen.Det er fortsatt stengt for en stund.Det er interessant at i dag du nesten umiddelbart nevnt minst ett eksempel på en slik kretser.Lenge siden jeg brukte omtrent to år før jeg fant den matematiske bevise at lineære blandebatteri er mulig i ett av sjeldne og meget gammel bok som ble publisert i 1964.

Jeg jobbet med mixers mye under mitt mestre arbeidet, som er ferdig ganske snart.min viktigste referanse var Steve Maas arbeid.

khouly

Å, jeg vet Steve og hans bøker.Han er en av de beste forfattere om mixers og støy.Lykke til med mestere!

takket RF-OM

yeah Steve Maas er stor forfatter.Jeg studerte sin bok om ikke-lineær microondas kretser er det fantastisk.

khouly

Ja, han er hyggelig å snakke for, og han er definitivt vet alle disse fagene godt.

Først av alt
Takk til alle dere for råd fra fagfolk.is really helpfull and very interesting way of simulating Subharmonic mixer.

Filen er lastet opp av khouly
er veldig nyttig og svært interessant måte å simulere Subharmonic blandebatteri.

and RF-OM
that S paramter is not that stright as they are for filters etc, I dont want to put myself in that trouble of calculating S parameters. RF-OM
i did look on agilent application notes they are really helpful when measuring mixers.

Jeg er enig med toonafishy
og RF-om
at S paramter er ikke at stright som de er for filtre etc, jeg dont vil sette meg i at problemer med å beregne S parametere. RF-om
jeg gjorde titt på Agilent program notater de er virkelig nyttig når måling mixers.
Veldig flott å vite om blandebatteri med lineære elementer.Stev Maas har skrevet gode bøker om mixers og ikke-lineær elementer jeg leste dem.Jeg arbeider på mixers med
Prof ID Robertson og ville oppsøke din hjelp videre

For øvrig er noen av dere som arbeider på LTCC!
Cheers alle.

Jeg prøver å finne informasjon om det, og hvordan design microondas kretser bruker LTCC.men LTCC er design er alltid en prosess avhengig så u må ha et design kit fot det

hvis u ha noen resorses om det kan du dele

Khouly

Så vidt jeg vet LTCC er fornuftig på frekvenser høyere enn 10 GHz.Under 10 GHz det er for kostbart og kan gi for lav avkastning.Dette er veldig gammel teknologi, men overraskende er det nesten ingen endringer i så mange år.Jeg betraktet LTCC for flere ganger og alltid jevne PCB vunnet.

hva synes filmen teknologi, jeg så mange RF FEMs og PAM's er laget ved hjelp av tynn film

også denne teknologien benyttes i RF SIP

khouly

Jeg fikk ikke bruke denne teknologien ennå.Kan du fortelle litt mer om det og gi noen link (er) for å finne informasjon?

sjekk denne
http://www.imec.be/wwwinter/mediacenter/en/SR2006/681438.html
http://eesof.tm.agilent.com/pdf/rf_sip_module_design_verification.pdf
http://www.thin-film.com/web/TFT.nsf/ vise / A4FB30ADCDB0C7F8862573F6007E6160 / $ FILE / tft_custom_electrical_filter_designs.pdf

khouly

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back