Svar til fremtiden for verifisering ingeniør

W

WzWzWz

Guest
Ingen differenct. Jeg har den samme følelsen som deg da jeg begynte min IC jobb som verifikasjon ingeniør, men jeg respekterer dem og endre min tanke etter at jeg har vært på et design ingeniør for det år. I fremtiden vil folk innse verifikasjon og design arbeid er like viktig for et prosjekt i Kina.

ya definitivt nå dagene som kompleksiteten i design øker som SOC system så viktig for verifikasjon og kontroll ingeniører også øke

I fremtiden er 30% av RND tid kostet i design syklus, og 70% av tiden er kostnaden i verifikasjon syklus.

Finner også at siden designer vanligvis spille rundt med et begrenset sett av emner (HDL, syntese, timing, simualtion), og må få hver liten detalj er riktig, bør sjansene for å omprove Domenet knowldege bli kjempet for. For en verifikasjon ingeniør, er en oversikt nok og så har mer tid og oppurtunites å lære mer av domener. -B

Hei, har Såvidt jeg forstår går verifisering ingeniør en mer utfordrende jobb da det av en designer. Først bør du ha mer forståelse av design og utforming ingeniør som du er den som har for å finne feil i kretsen. Its a morsomt å finne feilene betyr at hver dag du har en sjanse til å bringe den høytflygende designer til bakken. Dernest hele chips operasjonen på Sillicon avhenger av hvor godt verifikasjon ingeniøren har gjort jobben sin. Som noen kroppen har allerede bestemt at i bransjer 30% av produktets livssyklus går inn design og remaininig 70% til verifisering. Så verifisering ingeniørene arbeidet er i dag svært utfordrende på grunn av den økende kompleksiteten i design. Thanks Shaikh Sarfraz

Somehow Jeg er ikke i stand til å sammenligne en Kontrollkode Engg vs en Design Engineer. Jeg tror designes har å bekrefte hans design, og kan bare være en god designer hvis han har en kunnskap om verifiseringen. Samtidig en verifisering engg kan være en god verif engg om han som kunnskap om design prosess. Videre, hvis du tenker på kode gjennomgang som en del av verifikasjon, må verifisering engg å identifisere problemområder i design og dermed han trenger å vite design flow / konstruksjoner etc. I dag har jeg sett folk bruke enorme tid på verifisering, spesielt for store chips, for å oppnå penger fordel og tid til markedet fordel eller-kurs.

ifølge meg en designer aldri bør kontrollere hans eller hennes design som ifølge designer han må ha gjort evrey mulig forsøk på å gjøre hans design funksjonelle, så hvis en bekreftelse Engr er verifisere desig separat deretter bugs i design kan være funnet mye enkelt. Jeg håper dette hjelper

Hei, Som noen av dere la til at designeren selv bekrefter design enn hva som er rollen av design ingeniør. Jeg er enig at designeren også kontrollere der design, men det er sjansene de designer kan gå glipp av noen av prosessen hjørner eller for å sjekke noen spesifikasjon på grunn av tidspress eller noen andre problemer. Da er det jobben for verifikasjon ingeniør til forsee alle problemer, og å komme så nær sillicon som mulig. Thanks Shaikh Sarfraz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back