temperatursensor bruker LM35 og 16-bit PIC

A

allforlife

Guest
hi! Jeg ønsker å designe en temperatursensor med LM35 og PIC24FJ256GB108 (eller 16-bit PIC) og vise resultatet på LCD-skjermen. Hvordan går jeg ca det. kan noen hjelpe med koblingsskjema?

hva er temp området du vil måle. Vennligst se i datablad for kretsen diagram av LM35. Da bør du tenke på grensesnittet metoden fordi gjette pic kan bare ta 3.3V input.

Jeg tror u shud har en idé om hva u ønsker. hvordan grensesnittet til 16 bit PIC micro. prøve og gjøre en skisse av din krets diagram og deretter kan vi nå der å fortsette. sjekk datablad av mikro. definitivt du er gong å bruke ADC-modulen på micro. lm35 er en rett frem-enhet i form av cnnection hvis u er i stand til å lese tru på dataarket. får et dataark gjøre noen skisse, av CCT diag

Du kan bruke en skinne til jernbane OPAMP fra microchip å få full volage sving.

hei, er det enkelt. henvises LM35 datablad. i at det er ett koblingsskjema. ved hjelp av dette kobler LM35 utgang til kontrolleren en av ADC input. Hvis LM35 inngangsspenningen = 5V betyr utgang 0,1 V = 1 grad Celsius (Ca). bare sjekke det ut. Regards, Anand.A

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back