Tilbake forplantning algoritme

V

varshaturkar

Guest
Kan noen fortelle meg hvordan å teste nettverket etter at den er trent? Hvordan bruke vekter som genereres under trening

innspill testen signal til endelig oppdaterte vekter, og sjekk ut genereres ..... på tidspunktet for treningen ikke bruk all den opplæring parene .... noen input-output parene blir holdt for testing .... Hvis resultatene ikke er korrekte betyr at nettverket har lært utenat de mønstre og trenger mer trening

Jeg m å få gode resultater for trening. Jeg m klassifisere data inn i 3 klasser så på trening im få 3 vekter en for hver klasse. Skal jeg bruke alle tre vekter til alle test innganger og se resultatet? da jeg gjorde dette uansett hva inngangen er i henhold til vekter im få klasser. kan u pls hjelpe meg

la meg få det klart ... du mener å si at du får tre vekt vektorer si [Wx] for forbindelser mellom skjult lag og utgang lag, .... klassifisere data inn i tre klasser betyr at du har tre utganger, hvorav kun én er høy av gangen . rett? det for hver trening par inngang, alle 3 sett av vektorer [Wx] måtte bli oppdatert .... Jeg klarer å se problemet .... "Uansett hva inngangen er i henhold til vekter im få klassene." Jeg er ikke å få dette. Du kan prøve å endre rekkefølgen av anvendelsen av trening par.

i input lag har jeg tre nevroner i skjulte 3 og ved utgang 3. så total vekter vil være 6. 3 mellom input og skjulte og 3 mellom skjult og output. Jeg søker opplæring prøver. og beregnet gjennomsnittlig WTS for hver klasse. disse gjennomsnittlig WTS jeg bruker for testing. im å gi opplæring til systemet tilfeldig dvs. klasse 1 prøver deretter class2 igjen klasse 1 og så videre

av Archi som du beskriver, bør deres være to vekten matrise 1) for mellom inngangen og skjult lag 2) for mellom produksjon og skjult lag. hvert av orden (3x3). hvordan går det seks vekter??

beklager det er ikke 6 im får to matriser som u sa. når jeg begynne å teste im anvende WT matrisene som jeg får etter trening, men problemet er, på trening prøver hvis den siste klassen er anta "klasse 2" og deretter i testfasen for alle klasser er det å gi "klasse 2". Jeg tror dette er fordi WTS blir justert i forhold til siste klasse på slutten av treningen. Jeg prøvde å gi et stort sett med test prøver å ha ulike klasser ikke i rekkefølge fortsatt nettverket er å huske det WTS for siste klasse i treningsfase.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back