timer settling tid i atmega 32

B

bhoomi_shah2906

Guest
hei .. alle jeg vil bruke den interne 8bit timer av atmega32. Mitt mål er å generere pulsen med smale bredden rundt 400ns .. for at presis timing skal telle med instruksjonen kjøring. Jeg har beregnet alle mine instruksjon timing, men vet ikke timeren starttidspunkt etter å ha gitt TCCRn verdi til registeret .. kan noen hjelpe meg ...

mmmm ... Jeg får ikke det ... bruker du tidtakeren avbryte eller bare CTC-modus (hvor du faktisk vil skrive til OCR)? har du en 400ns med puls på som frekvens (hele syklusen er 800 ns? mer? variabel? avhengig?)? for denne type programmer du trenger for å arbeide med assembler, (eller i det minste, skriver at en del på assembler ...) kan du poste testen koden du kjører? en normal "ut" instruks bør bruke en klokke syklus for å hente og en annen til å kjøre, tror jeg det kommer til å bruke tilgjengelig etter 2 sykluser ... Ikke glem at et avbrudd kan ta mer enn 4 sykluser yo komme til avbruddet vektor ... der det vil koste to bare for å hoppe til en ISR ... Jeg håper du måler at trange puls med CTC eller ved NOP instrukser ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back