Trenger du hjelp med programmering QY-1604A LCD-skjerm

R

RollingEEE

Guest
Jeg har en QY-1604A LCD display, laget i Kina, tekstbasert LCD display. Har noen av dere har en? (Jeg skal publisere mer hvis jeg får et svar)

kan du si hvor mye karakter det har i en linje og hvor mange linjer det har

Kanskje det er 4 av 16 (4 linjer med 16 tegn). Er det det samme med hitachi modeller? Jeg har sett noen LCD bortsett fra Hitachi, følger de samme protokoll noen hvordan noen av forskjellen er pin og pin-layout. Hvis mulig sende noen bilder.

[Quote = nomad13] Kanskje det er 4 av 16 (4 linjer med 16 tegn). Er det det samme med hitachi modeller? Jeg har sett noen LCD bortsett fra Hitachi, følger de samme protokoll noen hvordan noen av forskjellen er pin og pin-layout. Hvis mulig sende noen bilder. [/Quote]
53_1171554153.jpg
6_1171554483.jpg

Base på kontaktpinnene navn, er det 100% HD44780-kompatible LCD-modulen. Din LCD-biblioteket er for den type LCD-modulen.

Hei alle karakter LCD-skjermer er lik hverandre, i deres lese, skrive og kommandoer. alle karakter LCD-skjermer som 2x16, 1x20, 4x16, 4x20, ... har 16 pin er som en lcd at du sendte det bildet. Jeg kjørt 2x16 lcd senere og 4x20 tegns LCD med AVR nylig. kanskje sine ram-adresse har forskjell.

Yup det er Hitachi. Fungerer fint med peter Fleur LCD Library

hei, RollingEEE jeg har programmert en LCD med Hitachi HD44780-kompatible hvis du ønsker noen hjelpe send meg

Har noen fått et C-program om hvordan å programmere LCD heller da montering?

@ RollingEEE For hva koster gjorde u kjøpe QY-1604A del i Kina?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back