Trenger hjelp: NMOS drift spørsmål

F

Fei

Guest
Hei, jeg er forvirret med NMOS operasjonsmetode. Kretsen er bare en "R + NMOS". S og B i NMOS er knyttet til bakken, er Drain koblet til Resistor, er den andre terminalen i R flytende. Vg endring fra H til L på 5ns. Netlist er slik: R1 d1 D 100 $ [RP] m1 dgss NMOS L = 0.35u W = av 40 × vg g 0 pwl (0n 3,3 5N 3,3 5.2n 0) vs s 0 0 Kan du forklare hvorfor drain spenning er droped? Hvorfor er det i (vs) så stor? Thanks.

kapasitiv kopling mellom gate og drain. Du har en flytende cap (CGD). Neste lade i kanalen vil bli distribuert eually mellom drain og source som MOS var på så hopfully det ser ut til å være i lineær regionen.

Takker for svare. Jeg kan forstå effekten forårsaket av CGD. Men jeg kan ikke forstå effekten av avgiften i kanalen. Min forståelse er at når Vg er lavere, vil belaste i kanalen gå tilbake til uttømming regionen. Kan du forklare mer? takk.

utgangspunktet, bør du vurdere at MOSFETs brukes er ikke ideelt. Mange likninger skal gi mening for oss, som bare ser på ideell transistor eller ser det med en grad av non ideality. (Det er kondensatorer som du snakket om her). Men når du mener at HSpice simulerer kretsen din veldig veldig nøyaktig så ting er ikke så rart. (Dette er hva vi mener med å si nivå = 49, 49 nivåer av nøyaktighet)

Ting kan bli teken inn i to deler: (svitsjing effekt og kostnader i kanalen) 1. I begynnelsen, Vd = Vs = 0, så Vg begynner å minke. Før Vg traff Vth, er kanalen fortsatt der, noe som betyr avløpet og kilde er koblet sammen med en på motstand (om resistens verdier endringer). siden Vg endringer dramatisk i denne perioden, gjør det drenere spenningen endres også. Høy frekvens signal passere gjennom cap. Dette er en del av strømmen. Den andre delen av den nåværende er fra utslipp av CGS. 2. Kostnader i kanalen. I min mening, er de fortsatt strømme til senke avløp-kroppen uttømming regionen. Siden drain spenningen bli negativ, som nesten gjør avløp-body diode fremover partisk. Den trenger avgifter for å fylle uttømming regionen. Dette er stedet hvor kanalen avgifter gå.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back