TRENGER HJELP på LINE FØLGENDE ROBOT

Systemet vil være noe sånt som dette: Sensorer-> Comparator-> Controller-> H-bro-> Motorer jeg brukt LED / Phototransistor par for sensorer, LM324 for Comparator, PIC18f4520 kontrolleren, L298 for H-bro, og 2 Dunker motorer.

Jeg tror alt du trenger er å søke for hver krets, og grensesnittet alle kretser, og du er klar til å gå programmering, kan du også bruke Proteus for simulering eller elektronikk arbeidsbenk .. for programmering, kan du bruke, enhver programmerer tilgjengelig på internett ... (som JDM, paralel port programmerer, galva dott, PICKIT2, etc..) tips for linje sensor: stedet du lyssensor så nær overflaten, slik at neste sensoren ikke vil plukke opp strølys fra en nærliggende sensor par ... du nesten må du er deler, og koblingsskjema er allerede tilgjengelig på internett ... Good Luck On You er Prosjekt .... ;) ;) ;)

Interessant hvordan en gammel tråd kan bli gjenopplivet. Jeg er ny i Robotics, så jeg plukket opp en NXT, bare for å holde det enkelt å starte. Linje følgende er ganske interessant når du prøver å gjøre det med hastighet. Jeg hadde gått en compitition (for barn) og så at de Bots vraltet ned linjen. Jeg ønsket å bygge noe som ikke vralter. Mitt første Bot: http://www.edaboard.com/member399578-albums86.html Lyssensoren er på enden av en sving arm, og boten beveger basert på vinkelen armen er på når det overganger utenfor den svarte linjen. Denne lille fyren går 100% i de straight og bremser for hjørner. Massevis av moro! Sckoarn

ja ..... NXT er et veldig godt valg å gjøre robotikk, men er litt dyrt, men å gjøre oss selv med råstoff med grunnleggende kontroller ville være veldig bra ...

sir, er det også den samae med lego kontrollere? Jeg så noe av dette, type kontrollere her på Filippinene, men det koster for mye ...

LEGO 'RCX er 8 bit kontrolleren og NXT er 32 bit kontrolleren. PIC og andre kontrollerne er ikke samme som dem .. de er mer overlegen i forhold til disse .. men å gjøre det på enkle kontrollere er bra å lære .... LEGO har sin egen IDE, programmering syntaks og forskjellig fra andre .........

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back