trenger hjelp til parameter feie i Hspice!

Q

qslazio

Guest
Vennligst se page34 ~ 35 i forelesningsnotater av vedlegg mitt. På side 35 er det en tomt som er generert ved å feie vstar og se IDer. Her vstar er en spenning definited med 2 * Id / gm. Jeg lurer på hvordan jeg kan plotte dette ved hjelp Hspice eller Spectre. Som vi vet, kan dc feie bare feie uavhengige kilder eller parametere. Kan noen hjelpe meg med dette? takk kan du laste ned pdf også fra denne linken: http://rfic.eecs.berkeley.edu/ ~ niknejad/ee240/pdf/lect4.pdf

Dette er nok mest straight-forward med HSpice. Først diode koble en transistor i alle størrelser og koble en DC kilde til gate / avløp. Det vil være din DC feie. Legg til følgende linjer i krydderet dekk. . Probe vstar = pari ('2 * i (m1) / GMO (m1) '). Probe id = pari (' i (m1) ') Dette er forutsatt at du har kalt din transistor "M1". Dette skaper variablene vstar og id i valgene når du går å plotte dataene. Jeg tror de kan finnes under "parametre" kategori i AWaves. Jeg har ikke gjort dette nylig, så jeg husker ikke den eksakte navnene på vinduer og slikt. Men se rundt AWaves vinduet. Du kan også velge å sette vstar som x-aksen, som er det du ønsker.

[Quote = jayc] Du kan også velge å sette vstar som x-aksen, som er det du ønsker. [/Quote] kan du fortelle meg hvordan du skal velge vstar som x-aksen?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back