tsop

D

david90

Guest
Hvordan folk loddetråd tsop chip til PCB?Beina er så små.

Stereo mikroskop.
mye (friske) væske flussmiddel.
De-lodding flette fjerne shorts.

Avhenger kvantitet.Hvis du gjør 1 eller 2
er jeg bruke en lense fra et gammelt par kikkert som jeg dratt tøff nok fra.Jeg fortsatt bruke loddetråd lim, men man ser det ut enorme!Hvis du ikke har limer du kan bruke vanlige loddetråd etterfulgt av loddetråd veke for å fjerne overflødig.

Hvordan du bruker loddetråd veke?

Hva bruker du som en varmekilde for å varme opp loddetråd lim?

Hvis kjent med loddetråd veke - loddetråd veke er kobber flette impregnert med flussmiddel.Du legge veke på toppen av felles du vil fjerne loddetråd fra.Bruk dine loddetråd jern på toppen av veke.Som veke varmer opp loddetråd vil flyte fra felles inn i veke.

For lodding TSOPs:
(B) loddetråd med vanlige loddetråd uten å bekymre seg shorts.Etter at alle potensielle kunder har loddetråd, fjerne overflødig med loddetråd veke.

(2) loddetråd lim er en blanding av svært liten loddetråd baller stoppet i en forandring.Du kan kjøpe en varmluftsballong lodding jern å varme opp IC og loddetråd lim.Ideelt sett bør du bruke en kokeplate som preheater.Dette vil øke hastigheten varme prosessen.Det er også informasjon på Internett for å bruke en brødrister ovn som en batch-modus lodding ovnen når sammenstillingen komplette brett.Jeg har ikke brukt dette selv.

En merknad på overflaten festet pakkene som TSOP.Nøkkelen plassering for loddetråd på ledningen er baksiden side av pin, plasseringen vanskeligste å se.Du kan se noen av pin back-sider når sett på akkurat den rette vinkelen ved hjelp av en magnifier.Det er ikke behov for store loddetråd BLOBer på pin front-sider.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back