tube square wave generator

A

analognow

Guest
Jeg kjører en tube med spesifikasjoner som ligner på en 12ax ved lavere spenning (15-30V), og jeg ønsker å bygge et rør square wave generator, forhåpentligvis med bare ett rør. Noen tanker? Takk, Leon

Unngå kryss poste! Jeg har allerede foreslått en multivibrator krets. I min mening er en spenning gevinst på> en som trengs for å designe en avslapning oscillator eller multivibrator. Det kan ikke jobbe med bare ett rør (med mindre du benytter en transformator).

Du kan gjøre med en tube - resonant krets og deretter plassere metning krets. Er ikke avslapping oscillator, men det fungerer. (Husk at resonant krets spiller rollen som transformator i amplitude tranbsformation ratio) hilsen.

Den 12AX7 er egentlig to triodes i én pakke, slik at den kan brukes som en multivibrator. Kan ikke si om det vil fungere på slike lave spenninger, men det sannsynlig vil.

Jeg kjører en tube med spesifikasjoner som ligner på en 12ax ved lavere spenning (15-30V), og jeg ønsker å bygge et rør square wave generator, forhåpentligvis med bare ett rør. Noen tanker? Takk, Leon
Hei kjære, jeg tror at hvis du besøker Google.com og sjekk kravet er av ønske generator enn det er så enkelt å bygge den. Du bør også sjekke kompatibiliteten med strøm fra det ...

Jeg regner det vil fungere, utformet Mullards (tube produsenter) en 3W Hi Fi amp i 60-årene med en EF86 kjører med 28V på sin anode og 12V på sin skjerm rutenett, kalte de det "sult forhold". Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back