Uplink og nedlink frekvenser

H

Hamidzia

Guest
Asslam O Alekum! Når det gjelder Satellite Communications I C bandet uplink freq er 6 GHz og nedlink freq er 4 GHz. I Ku bandet uplink freq er 14 GHz og nedlink freq er 12 GHz. Det er åpenbart at uplink og downlink freqs må være forskjellig fra hverandre for å unngå interferens. Mitt spørsmål er at for hvilke grunner gjøre u tror at uplink freq er alltid holdt større enn downlink freq?

Jeg tror at når det hvis høyere frekvens spenningsnivå sitt trenger mer kraft, som jorda senderne kunne levere

satellittkommunikasjon av Roger L Freeman klassiske bok det dekker AAL ur henvendelser abt ur alle spørsmål vedrørende denne typen communicatioon jeg skal prøve mitt beste for å finne denne hvis jeg har tid:) ta vare

HII .. Det er to grunner, begge er inter-relatert også. 1. fra bakkestasjon, har u send en høy frekvens, med høy effekt, og jordstasjonen kan lett ha makt ordninger, mens i satellitten, må man spare så mye strøm så mye man kan! 2. på satellitt u ikke kan ha svært stor diameter antenner. så, fra jordstasjonen, må man sende en smal stråle signal, ifølge en liten størrelse satellittantenne .. mens på jorden stasjon kan det ha upto 30feet dia antenner, for å samle signalet fra satellitt .. begge punktene er inter-relaterte b / c til å overføre en smal stråle signal, har man senderen har til å sende mer strøm også .. Jeg tror u vil forstå grunnen nå ..

[Quote = Naveed Alam] HII .. Det er to grunner, begge er inter-relatert også. 1. fra bakkestasjon, har u send en høy frekvens, med høy effekt, og jordstasjonen kan lett ha makt ordninger, mens i satellitten, må man spare så mye strøm så mye man kan! 2. på satellitt u ikke kan ha svært stor diameter antenner. så, fra jordstasjonen, må man sende en smal stråle signal, ifølge en liten størrelse satellittantenne .. mens på jorden stasjon kan det ha upto 30feet dia antenner, for å samle signalet fra satellitt .. begge punktene er inter-relaterte b / c til å overføre en smal stråle signal, har man senderen har til å sende mer strøm også .. Jeg tror u vil forstå grunnen nå .. [/quote] Og her kan jeg kanskje legge til at i ionosfæren det kommer mye strøm tap av signaler, det er derfor vi trenger høyere effekt for overføring til satellitt og motta til bakkestasjon med hensyn til generell lav effekt signaler ... Og jeg er virkelig Kindful til Mr. Naved Alam For dette godt svar .... Takk u sir.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back