USB/RS232 Prolific PL2303

G

Gonchar

Guest
Jeg har problem med PL2303. Jeg har laget USB/RS232 kabelen ved original skjematisk. Når jeg bruker chip fra den originale kabelen min kabel fungerer riktig. Når jeg bruker nye brikker det er ingen transmited data fra USB til RS232. Men lesing fra RS232 til USB er til stede. RS232 utganger er i Tretrinns. ShutDown utgang (pin12) er høy. Jeg bruker ikke eksternt minne. SCLK og Data pinnene er trukket opp. Jeg tror chip er i hvilemodus. Hvorfor chip er i hvilemodus?

Hei, bare en idé, hvis du kabel selges i høy qty-es av produsenten, er det mulig å bruke egendefinerte pl2303 chips (USB vid og pid allerede programmert i IC), og dermed elliminating behovet for ekstern 93Cxx minne for USB-informasjon . Dessuten kan driverne være avgrenset til det vid og pid. Hvis du installerer en ny chip, med andre Vid og pid, trenger vanligvis ikke fungerer. Prøv å installere driverne, eller prøve å bruke de nedlastede driverne fra www.prolific.com.tw med den nye brikken. / Pisoiu

Hei, vennen jeg tror du kan bruke følgende chip FT232BM. Dataarket har noen skjemaer som vil hjelpe deg.

Takk. : Wink: Jeg foretrekker prøver å bruke denne typen chips. Jeg har neste spørsmål. Kan jeg programmere mitt USB brikke? Hva må jeg gjøre for dette? (Programer enhet, programvare etc..) Hva vid og pid jeg må programmere inn chip eller kanskje eksterne minnet? Hvor kan jeg finne drivere som støtter min enhet? Jeg antok at chips støttes med standard drivere fra original produksjon: cry:

[Quote = Gonchar] Kan jeg programmere mitt USB brikke? Hva må jeg gjøre for dette? (Programer enhet, programvare etc..) Hva vid og pid jeg må programmere inn chip eller kanskje eksterne minnet? Hvor kan jeg finne drivere som støtter min enhet? [/Quote] Du kan ikke programmere profilerte ICs. De kommer med pre-programmerte USB funksjoner. Det eneste du kan endre er deres VID og PID (+ noen enkle IC innstillinger), fordi de er lagret i den eksterne seriell EEPROM (søk EDAboard fora eller Google gratis enkle serielle EEPROM programmerere). Sjekk Prolific supportside H ** p :/ / tech.prolific.com.tw / for siste drivere, skjematisk og søknad notater.

Jeg er ikke kjent med pl2302 men intersting i problemet ditt, din omtale at de har mottatt ok, men RS232 driver i tri-state når overføre (avslutta vid / pid er bra), som jeg kjente noen usb / seriell chip som FTDI støtte sender aktivere funksjonen (for halv dupleks comm. som RS485), prøve finne ut av dette punktet.

Hvor kan jeg få den skjematiske og krets diagram for Pl2303. På sin støtte stedet de ikke har den skjematiske bare datablad.

[Quote = sky2004] Hvor kan jeg få den skjematiske og krets diagram for Pl2303. På sin støtte stedet de ikke har den skjematiske bare datablad [/quote] Allerede lastet her:. http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=201331 # 201331 PL2303 og PL2313 Skjematiske filene inkluderer ORCAD filer og PDF-filer. Bare bruk EDAboard søkefunksjon for å finne info.

: (Jeg kan ikke finne den PL2303 Shematic jeg trenger det for en ny desing foretrekker jeg denne brikken beacause jeg har en for en comercial kabel...

[Quote = JoseA]:. (Jeg finner ikke PL2303 Shematic jeg trenger det for en ny desing foretrekker jeg denne brikken beacause har jeg en til en comercial kabel [/quote] Du kan ikke se vedlegg før du har.. gjort ditt første innlegg. Og siden dette var ditt første innlegg, kunne du ikke se vedlegget før. Kan du se det nå JoseA?

Jeg noen gang møter dette problemet før. Hvis du ikke bruker EEPROM, må du også sette Trekk opp resister. Da kan det virke riktig. Gook flaks for deg!

Jeg kan ikke finne vedlegg filer kan du vennligst laste dem igjen Brann i Wire: idea:

Dette er den flittige skjema. Håper du lykkes med denne brikken.

Vet noen verdien av L1, L2, L3, L4 ferrite perler i PL2303 skjematisk?

Jeg kan foreslå deg å bruke FT232Bm for USB til RS232 konvertering. Det gjør arbeidet ditt enklere.

[Quote = trungnl] Dette er den flittige skjema. Håper du lykkes med denne brikken. [/Quote] Jeg kan ikke laste det ned.

Jeg har en USB / seriell kabel, men det fungerer ikke. Hvordan kan jeg gjøre??? Jeg tryied mange driver men ......: -

Jeg har en PL2303 CONVERTER og har installert driverne for det. Når jeg sjekke converter å shorte Rx og Tx terminaler gjennom HyperTerminal jeg få tilbake de bokstavkombinasjonen. Men når jeg kobler til microcontroller jeg får dummy tegn. Jeg har koblet på følgende måte USB ---> PL2303 ----> MAX232 ----> Microcontroller skal jeg prøve ved å ta ut MAX232 AS Jeg er ikke sikker om PL2303 utgang i TTL eller RS232 STANDARD.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back