USB/RS232 Prolific PL2303

Utgangen er RS232, ikke TTL. Du trenger max232 i kretsen. Vanligste årsaken til ødelagte tegn er at HyperTerminal og mikrokontrolleren bruker forskjellige Baud priser. Kontroller at Overføringshastighet er riktige. Du kan også få problemer hvis enten UART kommer ut av sync. Dette skjer på grunn av spisser på linje under kabeltilkoblinger. Jeg bruker et freeware program som heter TerraTerm snarere enn HyperTerminal. TerraTerm har menyalternativer å skylle buffere og tilbakestille seriell port.

Jeg kan ikke finne ut pl2303 pin Library i ORCAD. Kan du hjelpe meg?

Ser på skjematisk, er det virkelig nødvendig å bruke plass induktorer (f.eks L1, L2, L3 og L4) når du kobler til USB-porten?

hallo mestere, har du gjøre det samme for FTDI chip? Som ft232?

PL2303 er en av de vanskelige omformerne jeg har noen gang kom over. Jeg pleier å bruke det for min 89 serie programmerer som er en seriell port basert en. Jeg har en omformer krets vidd PL2303 hvis rx og tx pinnene er koblet til firmware mikrokontroller. Jeg har prøvd dette konverteringsprogrammet med rikelig drivere tilgjengelige fra ulike kilder. Men problemet er min PC henger hver gang jeg prøver å programmere eller lese. Jeg codnt feilsøke problemet til dato. Prøvde også å eksperimentere med ulike Baud priser også. Men ingenting fungerte bra. I dag jeg bruker CP2102 chip fra silabs som gjør utmerket jobb. Det fungerer faar mer bedre enn Prolific. Det eneste problemet med denne Silabs converter er hvis programmereren ikke brukes i 30 sekunder eller mer, vil ikke PCen ikke oppdager converter og det må være frakoblet og plugget igjen til USB-porten gjøre det arbeidet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back