Ved hvilket materiale jeg skal dekke IR fotodiode

N

nikhilele

Guest
hva er sutiable materiale for å dekke ir fotodiode og IR LED brukes i nærhet detektor ckt. for følgende formål uten at det påvirker driften som rekkevidde og følsomhet 1> beskyttelse mot støv og humidty 2> beskyttelse mot endringer i omgivelsene lys 3> beskyttelse mot sterkt lys hvis den vil falle på fotodiode det vil suprress IR signal ir foto-diode og IR LED er sted i nærheten av hverandre og adskilt av et metall partisjon og også i noen ckt ir fotodiode er å erstatte med TSOP1738 ir mottaker modul fra vishay. Jeg har seeen i vishay moduler rekkevidde øker lysstyrken lys i omgivelsene reduseres. og dette er uheldig for oss

For å gi den beskyttelsen againt sterkt lys, for eksempel lys fra sola, tube lys etc, er det bedre å bruke modulert ir lys (med LED) og foto transistorer som har frekvens dependancy. Dermed er det mulig å filtrere ut støy spenning fra andre naturlige og kunstige kilder. Fotodioder har ikke freaquency følsomhet.

hva om administratorinnstilling det administratorinnstilling punktet vil endre seg med endring i intensiteten av lys.

Den administratorinnstilling punktet vil ikke skifte. Bare en liten strøm vil være på o / p av transistor. Bruk filter og forsterker for å unngå lav freaquencies og få en nødvendig spenning og strøm fra ckt.

Jeg bruker TSOP 1738 fra vishay hvor vi bruker modulering først av alt transportør er 38Khz og på den sender vi 1200bps signal. så det er modulert allerede. når jeg slår av min tube lys jeg få mer rekkevidde som er uønsket.

Jeg tror din IR-detektor (modulaor) er ikke fungerer ordentlig. Som jeg har brukt en ordanry IR-detektor modul, er det ikke noe problem. fortelle meg hvor mye% ringte reduseres når tube lys er plassert på det? hvis det er ca 10% eller mindre. det er ikke noe problem hvis det er mer, så bytt IR detektor modul.

Hei, her er artikkelen som beskriver bruken av fullt eksponert og fremkalt fotografisk film negative som billig ir filter (det er mørkt = ingen synlig lys, men likevel ganske gjennomsiktig til ir) h ** p: / / geektechnique.org / index. php? id = 254

[Quote = Noman Yousaf] Jeg tror din IR-detektor (modulaor) er ikke fungerer ordentlig. Som jeg har brukt en ordanry IR-detektor modul, er det ikke noe problem. fortelle meg hvor mye% ringte reduseres når tube lys er plassert på det? hvis det er ca 10% eller mindre. det er ikke noe problem hvis det er mer, så bytt IR-detektor modul. [/quote] Jeg tror dette er sannsynligvis tilfellet. Sist vår Jeg brukte Handyboard for et skoleprosjekt som involverer IR hinder deteksjon, og bruker to forskjellige IR detektorer. Ett jobbet den samme uavhengig av belysning (inne eller ute), men den andre hadde noen alvorlig redusert rekkevidde (opp til 75% nedgang) når det i sterkt sollys, eller flourecent lys. Erstattet den ene modulen, og alt fungerte som det skulle.

Noman Yousaf: Jeg bruker tsop1738 mest brukte IR-detektor. blue_snake: Ideen er god vil jeg sikkert sjekk det ut. Bigestlee: hvilke moduler u brukte

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back