veksling freq og båndbredde av dc-dc Buck spenning modus

W

wholx

Guest
hei,

Jeg er forvirret med hensyn til forholdet mellom veksling freq og båndbredde for den generelle tilbakemeldinger konverter.Jeg leste i en doc at båndbredde bør være 3 ganger mindre at veksling freq, hvordan er det?

Jeg gjorde en krets og funnet utdatafilen spenning av feilen opamp
ikke ser ut som en konstant verdi inntil jeg øke veksling freq til en mye høyere verdi.den opprinnelige designen er Fsw = 100KHz så jeg gjorde den båndbredden som 33KHz med fase margin = 75degree.endelig Jeg trenger en Fsw = 5MHz å få konstant Verramp.alle kan fortelle meg hva som skjedde med min design?har jeg tatt den begrensningen til båndbredde av de bytter freq?Lagt til etter 1 timer 42 minutter:Jeg ser at hvis vi vil redusere produksjonen ringvirkninger, kan vi øke produksjonen Capacitance eller bytter frekvens.Jeg vil vite om det er en maks verdi av bytter frekvens som konverteringen kan jobbe på?

Vel, se at et bytte strømforsyningen er virkelig en samplet-data system, det maksimale båndbredden er begrenset til 1 / 2 i bytte frekvens (Nyquist teorem).

Men i den virkelige verden, båndbredden bør begrenses til ca 1 / 4 til 1 / 5 av de bytter frekvens.
Men det er ikke en regel.Og dette er bare en øvre grense, det trenger ikke å være så høy.Båndbredde kan bare få kHz.Du gjør båndbredde akkurat høyt nok til å skaffe transient respons du trenger, samtidig som man sikrer stabilitet under alle forhold av inngangsspenning output Beregnigner og ekstra utgang Capacitance, som kan legges til last.

De bytter frekvens kan økes uten en teoretisk grense Aktuell design kjøre inn i MHz-området.Hva begrenser bytter frekvens er hastigheten på transistorer, tapene i magnetics og windings og vanskelig å drive transistorer (kapasitive Beregnigner), som til slutt føre til høyere tap.Også, ikke glem det EMI spørsmål, som også kan paly en rolle i valg av bytte frekvens.

VVV forklaring alltid gjør meg mer lett å forstå tvil.I svært beundre
VVV for hans kunnskap!

thx VVV.
Jeg kom opp med en idé om at utdataene fasen av konverter virker som en lowpass filter som blokkerer den høye freq og deretter får en dc output.er dette riktig for grensen i veksling freq til båndbredde §

wholx wrote:

thx VVV.

Jeg kom opp med en idé om at utdataene fasen av konverter virker som en lowpass filter som blokkerer den høye freq og deretter får en dc output.
er dette riktig for grensen i veksling freq til båndbredde §

rockycheng,
u rett.Jeg mistook båndbredden av kompensert converteur med polet utgangseffekt scenen.Jeg ville bare gi en intuitiv visning på grunn at båndbredden Fbw er begrenset av bytter frekvens Fs.

men fikk u guys noensinne lese følgende doc fra TI?en del på side 8, hvor
jeg allerede
har markert sier at den totale båndbredden som skal velges innen Fs/10 <Fbw <Fs / 3.vi brukte samme kompensasjon tech i prosjektet i nettopp ferdig.Men forskjellen er vår Fs er 100KHz og utgang Capacitance og inductance er 10uF (med ESR = 10mohms) og 22uH relativt.å kompensere for ustabile konverter, satte jeg to nuller nær polet gitt av LC.faktisk Jeg gjorde en utforming av kompensasjon nettverket, med et samlet Fbw = 1MHz og fase margin på 40 grader, men på grunn av mindre Fs = 100KHz, jeg måtte redusere Fbw til rundt 30KHz, og endte opp med en 75 graders fase margin.en annen constrain grunn til parasitic capacitances begrenset min verdien av capacitances i kompensasjon og dermed begrenset til maks verdi av motstander og dermed DC får ikke kunne oppnås ved en høyere verdi.

bare ønsker å dele disse med u.alle kommentarer er velkomne.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

tekniske kort på kompenserende spenning modus Buck regulatorer ...

http://www.intersil.com/data/tb/tb417.pdf

Visste du måle gevinst fase av konverteringsprogrammet, eller fikk du bare regne det?Ganske ofte, hva du måler er diffrerent, på grunn av parasitics at du ikke accunt for.Og bare fordi erstatningen har BW av 1MHz, betyr det ikke at det faktisk betyr noe.
Kanskje du kan dele verdiene av komponenter (inductor, hetter, ESR) og tilbakemeldinger komponenter.Jeg vil gjerne ta en titt på dem.

Som for DC gevinsten blir for lite, jeg forstår ikke det.Hvis du brukte kompensasjon nettverk presenteres, så det har ingen DC bane mellom feilen amp utgang og (-)-inngang, slik at DC få bør bare begrenses av opamp, ikke tilbakemelding.

du har rett VVV, DC gevinsten er ikke påvirket av tilbakemeldinger, men erstatningen nettverkets få mellom sin første null og andre null lik forholdet mellom de to motstander i tilbakemeldinger nettverket.følgelig for høyere frekvens, det er tilbakemeldingene som spiller DC gevinst,
samt DC gevinst av opamp.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back