Verilog er heltall og reg?

D

davyzhu

Guest
Hei, hørte jeg at Verilog har heltall type. Noen sa heltall kan være undertegnet eller usignerte. Hvordan erklære signert heltall? Og hva er forskjellen med heltall og reg signert [31:0] (2-komplement)? Eventuelle forslag vil bli verdsatt! Beste hilsen, Davy

Jeg antar cannt du spesifikt erklære signerte eller usignerte heltall som i C-språk. Verdien vil bli lagret som undertegnes når du erklærer heltall. det er ingen forskjell mellom reg [31:0] og heltall for syntese.

heltall er signert 32 bit. forskjellen mellom signerte reg 32 bit og heltall ... Jeg ble fortalt at for heltall, dersom verdien nå maksimal, f.eks 32'h7FFF_FFFF, uansett hvilken verdi u legge på, vil verdien forbli som 32'h7FFF_FFFF. men for signerte reg, hvis u legg 1 for 32'h7FFF_FFFF, vil verdien gå til 32'h0000_0000. Jeg har ikke tid til å verifisere det. Fortell meg hvis du har verifisert at:)

heltall vil rulle til 0 når overflow, samme som reg, kan den brukes i sammenligne uttrykk, som (i

[Quote = davyzhu] Hei alle, hørte jeg at Verilog har heltall type. Noen sa heltall kan være undertegnet eller usignerte. Hvordan erklære signert heltall? Og hva er forskjellen med heltall og reg signert [31:0] (2-komplement)? Eventuelle forslag vil bli verdsatt! Best regards, Davy [/quote] Vennligst se Verilog-2001 spec. Thomson

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back