Vertsid i en Linux-maskin

E

edaguy69

Guest
På et Termal iwth R7.2. Jeg skriver vert id og jeg fikk et nummer. Noen som vet wherethis nummer kommer fra?

Du kan finne vertsid'en kommandoen i SH-util-2.0-i386-en pakke. Last ned sh-util-2.0 kilde og vil finne hostid.c i src katalogen. Du vil se at verten id du kan få med funksjon: lang gethostid (), se også: int sethostid (lang vertsid'en), type mann gethostid og mann sethostid og lese man-sidene :))))

Nei, misforstått du meg. Spørsmålet jeg stiller, er hvor denne vertsid kommer fra. I en arbeidsstasjon, er vertsid'en programmert av produsenten i en EEPROM (eller flassh) BIOS. Noen EDA søknad få ID fra en dongle. NIC adresse og harddisk signatur kan være en kilde til vertsid. Det jeg spør her er hvordan Linux OS beregne å gi oss en vertsid nummer.

ok ... :)) Kan være denne samtalen er beskrevet i libc eller glibc eller andre ... Jeg vet ikke, men kan se, hvis du vil. Der kan du finne riktig måten å beregne standard verdi for vertsid. Neste linjene er tatt fra mannen til gethostid: "Denne normalt ligner på Internett-adressen for den lokale maskinen, som returneres av gethostbyname (3), og dermed vanligvis aldri må stilles." Kan gethostid () eller sethostid () er en syscall til kernel, jeg vet ikke, i dette øyeblikk, men jeg fortalte deg, at hvis du vil, kan jeg se :)))) å sette ny vertsid'en, må du har superbruker privilegies ...

Jeg tror at standardverdien er basert på Ethernet-adressen eller HDD serienummer eller modell, firmware-versjon og etc. .. Du kan se også hdparm kommandoen og dette ioctl ioctl (FD, HDIO_GET_IDENTITY, id), hvor FD er file beskrivelse for / dev / hda for eksempel med åpen () og id er struct hd_driveid. :)))

Hvis du kan sette verten id, hvordan kan EDA beskytte de programvare. De er ikke dumme! Husk programvaren i Linux er å beskytte by Globelstrotter Flexlm. Verten id må være en fix streng, er det ikke kan endres enkelt

Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke kan endre MAC? eller DISK Id, som er din volum seriell, hvis du bruker Windows ... Du kan endre host id lett, dersom systemet er ditt ... men du kan ikke gjøre gyldig lisens enkelt!! Hvis du har en gyldig lisens, kan du justere din PC å jobbe med det ... Men hvordan gjøre gyldig lisens??? Jeg gjorde det for noen verktøy ... dvs. Xilinx fundament ISE 4.2i .... Jeg kopierte og installerer CDer ... ta gyldig lisens fra mine venner, som kjøpte det og forandret min MAC-adressen ... med enkle I2C modifikasjoner ....

Du har rett i at Flex LM er alvorlig opphavsrettsbeskyttelse .... men ikke perfekt ... det er ikke perfekt opphavsrettsbeskyttelse .... Jeg har min egen lisens leder lik FLEX LM i ideologi .... men skiller seg i noen tilfeller ... Jeg tror ikke at det er bedre enn FLEXlm ... men det er min :))))

# Include # include int main () {lang id, res; / / få real (standard) vertsid'en id = gethostid (); printf ("gjeldende vertsid'en er:% x \ n", id); / / set ny vertsid hvis er superbruker res = sethostid (0x11223344); if (res == 0) printf ("hvis resultatet er null - suksess (% d) \ n!", res); / / sjekk om den er endret .... id = gethostid (); printf ("gjeldende vertsid'en er:% x;-PPPppppp \ n", id);}

kompilere med gcc-o changehostid changehostid.c hvor changehostid.c er kilden, som jeg limte ... og changehostid er den binære ... kjør den med. / changehostid og du vil se resultatet ... ;)))) Ikke glem at du må være en superbruker .... dvs. root :)))))

Jeg vet at fungerer :))) Aldri! Aldri glem dette: "Root kan gjøre alt på sitt eget system!" suksess ... men ikke glem etiketten på toppen av forumet "Piratkopiering er galt!" btw jeg er programvare og maskinvare utvikler :))) være godt, Wazard Dreamer

Hey smart Wazard Dreamer, Kan du vise meg hvordan du gjør det enkelt med Sun maskin.

Jeg har ikke solen ... beklager ... Hvis du ønsker - gi meg root-tilgang til din Sun arbeidsstasjon :)))

Hei wzdreamer, Endrer den foreslåtte måten Linux host ID permanent? Eller jeg skal stille dette spørsmålet ved under separate dem: en. Vil den nye verten ID være gyldig i inneværende shell bare? 2. Eller vil den nye verten ID være gyldig i alle skjell åpner etterpå? 3. Eller vil den nye verten ID være gyldig også etter neste strøm på? Hvis den nye verten ID være gyldig i inneværende skall bare, og ikke spre over andre skjell, kan dette bety flere vert IDer samtidig på en maskin, og mener flere .....

ingen flere vertsid'er ... du vet ..... etter avstengning og power-on vil bli gjenopprettet standardverdi .... verdi, som du vil se i første driften av programmet, som jeg limer ... Hvis problemet er å endre det permamently, når strømmen ned, er den rette måten forskjellig :))) men du trenger å endre det permanent, når du kan endre det hver gang, når du trenger hjelp av dette verktøyet. Du kan legge det i / etc / rc.d / rc.local og det vil bli utført hver gang når du starter maskinen på nytt ... steve88 fikk du prøve det?

hehe ... permanent endring; PPpppp kan være spørsmålet om edaguy69 er: "Hvor er skjult vertsid?" Jeg vet ikke i dette øyeblikk ... men kan se om du er ute etter ... :)))

Hmmmm, "permanentlly" endret vertsid'en lagres det / etc / vertsid ... Så du har behov for ikke å endre det hver gang, når du starter maskinen på nytt ... neste gang, når du skriver vertsid, vil det bli lest fra / etc / vertsid å gjenopprette original vertsid'en, bare fjerne / etc / vertsid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back