Vertsid i en Linux-maskin

BTW gus, vet du at på enkelte Intel815 styrene Utstyrt med 3Com 3C920 ombord ethernet-kontrollere kan du permanent endre MAC adressen (host-ID) selv i Windows? Med Konfigurer / Avanserte / Nettverk henvende ting er ganske lett ;)

Sisari, Ja, du kan endre MAC, på de fleste nettverkskort ... ikke bare 3C920, men RTL8139 og andre, Intels Eter Express 10/100 med 82557,558,559 chips, Texas Instruments Thunder Lan og etc. .. Jeg skrev det noen meldinger siden ... Du kan avmontere e2prom bygget på NIC, omskrive innholdet og loddetinn på PCB .... Hvis du har noen verktøy, kan du lese og skrive e2prom med dem ;)))) Hvis du leter etter den, kan jeg laste det opp. Jeg har ikke det på denne PCen, så jeg kan ikke gjøre det i dette øyeblikk ... ;))) Det er vanskeligere å endre HDD modell, serienummer og firmware-versjon .... men ikke umulig, ocoz :))))

Hei ppl, men hva er galt med synplify?? Jeg kan ikke få det til å fungere med alle vertsid (jeg brukte over C-kode). Uansett hva jeg gjør det viser vertsid: d0. Kan noen hjelpe meg med dette problemet? hilsen, stUch

Hei Jeg brukte din kilde til å endre min vertsid'en til 000C29F1343D men det dose ikke fungerer. Meldingen er "changehostid.c: 11:17: error: invalid suffikset" C29F1343D "på heltall konstant". Hvordan kan jeg løse dette problemet Mvh
kompilere med gcc-o changehostid changehostid.c hvor changehostid.c er kilden, som jeg limte ... og changehostid er den binære ... kjør den med. / changehostid og du vil se resultatet ... ;)))) Ikke glem at du må være en superbruker .... dvs. root :)))))

På uClibc-0.9.31 den gethostid () og sethostid () er definert i libc / inet / hostid.c om nødvendig kan det bli referert.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back