vinning kontra inngang common-mode spenning

S

SwordFish

Guest
Hei, Min designe en OPAMP. Jeg trenger å vite om gevinsten (differensial gain) avhengig av innspill common-mode spenning. Noe sånt som "Av vs VCM" Er det en måte å gjøre en slik tomt? For simulering bruker jeg hspice. Kanskje du kunne gi en "xxx.sp" fil. Thanks

Dersom emitter gjeldende kilde er OK, bør få avhenge svært lite på felles mode spenning. Du kan finne ut avhengigheten ved hjelp av tre spenning kilder. V0 1 0 DC 0V (Vcommon mode) V1 2 1 AC 0,1 V (V diff / 2) V2 1 3 AC 0,1 V (V diff / 2) noder 2,3 er differensial forsterker innganger. Ved feiing V0 kan du se hvordan dette påvirker AC gevinst.

Ja, men gevinsten er tilgjengelig på AC analisys og common-mode spenningen er på DC analisys. Også AC bruke en freq på X-aksen og DC bruke Volt som X-aksen. Thanks.

I HSPICE lage og en AC-analyse ved hjelp av vanlige modus spenning som feiende parameter (gå til AC analyse delen i HSPICE manuell) Du kan lage AC analyser når du skifter DC bias. Du får en familie av AC resultater med vanlige modusen spenning som parameter.

Prøv med parameter feie Først må du definere V0 verdi som parameter: PARAM V0_value - 0 V0 1 0 {V0_value} STEP PARAM V0_value -5 5 0,2 PS Det bør jobbe med PSpice, jeg vet ikke om hspice er tilsvarende.. .

Det jeg leter etter er noe som figur 5 (side '8 ') fra denne pdf-fil.

vanlig modus spenning er å sørge for at kretsen kan drive godt. i dette området, ikke gevinsten ikke endre veldig mye

Ja. gevinsten avhengig av kretsen du design. Dersom kretsen av input trinn er ikke i triode, gjør av ikke endre veldig mye

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back