XESS: Bruker du en XESS bord?

D

dingo

Guest
Bruker du en XESS FPGA bord?

Jeg bruker en XESS XSA-100:

http://www.xess.com/prod026.php3

og jeg bare lurer på hvor mange personer som bruker rådene fra XESS.
Er det nok av oss å sette sammen et forum her?Det er selvfølgelig
det offisielle forumet:

http://groups.yahoo.com/group/xsboard-users

men jeg tror at vi vil få aa større antall lesere og svar.

Hei, Jeg bruker et Xess styret også.

Jeg bruker et XSV300 ...ja jeg vil definitivt ønsker å starte et forum her.Gi meg beskjed hvis du er interessert.

Kode

Jeg har jobbet med et styre fra XESS, for å bli kjent med XC4000 FPGAs.
Men jeg vil vite, hvis XESS bord en slik bred vitenskapelig tema som du vil opprette et eget forum for det.

Jeg vil gjerne vite hva andre gjør med sine Xess Boards.Jeg har ikke gjort mye ennå, men jeg skal legge inn som prosjekter flytte sammen.Jeg har hørt horror historier om disse rådene (godt XSVs) ..de må håndteres forsiktig, eller de bare yngel.

En av guttene i min klasse glemte å tildele en av pins i Xilinx, og verktøyet lykkelig tildelt en input pin til P139 (eller noe sånt), og det skjer til å være Virtex pin koblet til Bar Led som er en produksjon ... vel ofcourse han
gjorde ikke bekrefte pinout informasjon før han lastet ned design ..

Jeg kan være galt, men det
burde egentlig forårsake noen skade på pinne eller til styret?EE-eksperter, kan du kommentarer her.Virtex IOS er tri oppgitt under konfigurasjonen, så jeg tenkte det
burde være et problem .. jeg dont har god EE bakgrunn, men jeg vil gjerne dine kommentarer ..

Vel, vi har ikke vært i stand til å programmere FPGA siden.Jeg har slettet den CPLD og programmert den til å bruke parallellport, og også de XChecker grensesnitt.Det svikter i begge tilfeller.

Når jeg bruker Multilinx-kabelen til å programmere XCV300 på bordet, den ikke si gjort pin ikke går høyt.

Jeg vil gjerne ha noen ideer om hvordan du problemer skyte.

TIA,
Kode

Hva er spesielt med XC4000 FPGAs?I noen av disse er dyrere enn spartansk's men har mindre porter.

- Jayson

Jeg bruker Xess bord på universitetet, men jeg har kjøpt Digilent Digilab 2e det gi mer gate til prisen, men ikke om bord minner.

Burched har også en fin spartansk bord, h ** p: / / www.burched.biz ...

Xess skruer opp sine kort ved å feste noe dumt til hovedsiden FPGA buss, for eksempel en CPLD eller mikroorganismer som gir deg problemer.

Jeg har brukt XS40 bord.Jeg bruker nå XSV300 bord.
Det vil være bra å åpne et nytt forum her.

Jeg har vært å se på Xess boards, de ser fine og er ikke så dyrt.

Men jeg har også sett folk klager om dårlig design av styrene, og noen enda sa thet de er feil ved design.(comp.arch.embedded på usenet).

Jeg vil gjerne høre en ærlig mening om Xess boards (spesielt Startan 3 Ones), ikke en partisk av eierskap.

Vær en objektiv vurdering.

Jeg ville være i store problemer som en total FPGA / CPLD nybegynner, hvis jeg måtte kjempe både maskinvare (dårlig design), og lære VHDL / Verilog.

TIA

/ Bingo

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back