FDTD kode

Jeg trenger en 3D FDTD kode implementere en punktkilde i en gratis-space mesh med Mur absorberende grenser. Ville hjelpe meg?

Bok Dennis Sullivan gir programmene du ønsker for 3D FDTD simulering.

i matlab kildekoden over, når det ber om en inngang på "T" hva gjør det? hjelp er verdsatt.

kan noen forklare absorberende grensen tilstand? Jeg er fortsatt litt tapt på algoritmen. takk.

Absorberende randbetingelser er nødvendig for å holde utgående H og E feltene fra å bli reflektert tilbake til problemet verdensrommet. Normalt, i beregning av E feltet, vet vi det omkringliggende H verdier, dette er en grunnleggende forutsetning i FDTD method.At kanten av problemet plass vil vi ikke ha verdien til den ene siden. Anta leter vi etter en grense tilstand i end.If bølgen går mot grensen tilstanden i fritt rom, er det reiser på c, hastigheten på light.So på en gang steg på FDTD algoritmen, reiser det: avstand = c * dt = c * (dx/2c) = dx / 2 Ovennevnte ligningen forklarer at det tar to tid skritt for en bølge å krysse en cell.So en felles oppfatning tilnærming forteller så at en felles grense tilstand ville bli Ex ( n) (0) = Ex (n-2) (1) Det er relativeley lett å implementere this.Store en verdi av Ex (1) for to tid skritt og deretter sette den i Ex (0).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back